آدرس غلط سعید محمد به دولت رئیسی

آدرس غلط سعید محمد به دولت سید ابراهیم رئیسی سوژه رسانه های جناحی و حزبی شد.

به گزارش تحریریه، سعید محمد آنگونه که رسانه ها نوشته اند گفته است: برمبنای آمار سالی یک میلیون مسکن اگر حجم مورد اشاره را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است، تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، به علاوه چنین پولی اصلا در دسترس نیست. اظهارات سعید محمد در حالی است که تورم کنونی بیش از ۴۰ درصد است و اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد به آن افزوده شود، به ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهد رسید.

از نظر سعید محمد که تسلطی بر مباحث پولی ندارد، اجرای طرح یک میلیون مسکن در سال، می تواند منجر به تورم ۷۰ تا ۸۰ درصدی در ایران شود. که در واقع این عددسازی ها نشان می دهد که ایشان از ماهیت تورم و طرح دولت رئیسی چیزی نمی داند.

طبق طرح مجلس، بانک ها می بایست 20 درصد از منابع خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند که به معنای خلق پول جدید نیست و فقط هدایت صحیح منابع پولی موجود است که وثیقه قطعی هم دارد و سوخت نخواهد شد و مانند وام های عادی بانک ها به نزدیکان قدرت و ذی نفعان رانتی باعث ایجاد خلق پول مضاعف و ایجاد تورم های بالا نمی شود.

این آدرس غلط سعید محمد به دولت آیت الله رئیسی نشان می دهد که چرخه خلق پول در ایران و حاکمیت مطلق بانک های خصوصی بر اقتصاد ایران برای نخبگان سیاسی و مدیران اقتصادی کشور ناشناخته است و از درک ریشه های تورم و خلق نقدینگی عاجز هستند.

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 12247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بنده خدا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 4
      دنبال پسته مال این حرفا نیست
    • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      سعید اگر می دانست کاندیدای ریاست جمهوری نمی سد پس چرا اقتصاد دانان به میدان نمی ایند چون از نتابج مدیریت احساسی به کلی در آینده باخبرند تورم تصاعدی رکود وبیکاری در کمین است
    • DE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      5 1
      بله درست می فرماید سعید محمد که فرمانده قرارگاه خاتم بوده و سابقه کار اجرایئ داره اقتصاد بلد نیست اونوقت تهیه کننده این گزارش که حتی نام خودش رو هم ننوشته اقتصاد بلده نیازی نیست بی سوادی خودتون رو به رخ بکشید عالیجناب!
    • رامان ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      2 0
      خدا نگذرد از کسانی که سخنان ایشان را تحریف کنند اف بر شما که مردی چون سعید محمد را نمی‌شناسید و اینگونه قضاوت میکنید.
    • رضاامیریان IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      باهویت کامل وآدرس اینترنتی پیام رااریال میکنم مخاطب محترم بداندکه محتوای پیام واهی نیست. آدرس غلط دادن برادرعزیزمان که بنابودسکان نظام رابعنوان فرمانده ورئیس مجریه کشوربرعهده بگیردتبعات منفی زیادی داردوایشان نبایدبه اینگونه ادرس دادنهابپردازدجراکه اگریک نکته فقط یکدنکته غیرمنطقی بگویندهزاران هجمه ازسمت دشمنان نظام همان یک نکته راتبدیل به خبرهای مهم روژمیکنندپس اقامحندباتوجه باینکه درمحیطی مثل سپاه وقرارگاه خاتم تربیت یافته بایدپاسدارارزشهای انقلاب باشدوبجای اینگونه سخنان به اصل پاسداری ازازنظام بپردازند