برنج را ارزان‌تر بخرید 

مدیرعامل مرکز بین‌المللی صادرات برنج ایران گفت: امکان خرید و فروش برنج در بورس کالای ایران از یکشنبه ۲۱ شهریور ماه فراهم می‌شود.

به گزارش تحریریه، شالیکاران، فروشندگان و خریداران برنج با دریافت گواهی سپرده کالایی می‌توانند برنج‌های خود را در تالار بورس کالای ایران عرضه کنند.

قدم اول برای حذف دلال‌ها و تجارت الکترونیکی برنج در کشور برداشته شده است، اما بورسی شدن برنج یک مزیت دیگر هم دارد می‌تواند شالیکاران را از دست سلف خرها هم نجات دهد.

سلف خری همان پیش خرید نقدی محصولات است یعنی یک نفر که پول به اندازه کافی در بساط دارد، محصولی را که کشاورز چندماه دیگر برداشت خواهد کرد را می‌خرد و بیعانه‌ای می‌دهد و تعهد می‌گیرد که کشاورز محصولش را با همان قیمت توافقی که همیشه ارزانتر از بازار هم است به او تحویل بدهد حالا با بورسی شدن برنج، شالیکار می‌تواند با سلف خرها هم خداحافظی کند.

پایان/

۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 12434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 10
      این شدراه کارملت راعادت داده اند به دلالالی
    • ابهری IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 6
      برنج هم سر نوشت سیمان را تکرار خواهدکرد سلام منظور این است که برنج کار از روستای خود به شهرهای مرکزی که دفاتر بورس دارند بیاید طب یک کغذ بازی طولانی جواز کسب کند و در سالن حا%ر شود و یا آنلاین محصول را به فروشد. خودتان هم می دانید هدفتان چیست راهکاری برای رساندن قیمت برنج به کیلویی صد تومان. مصرف کننده هم وارد بورس شود و به اندازه مصرف خود برنج بخرد متاسفانه این فتوا از اصل گمراه کننده و فلاکت بار است.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 0
      خوب این چه فرقی با دلالان پیش خرید داشت؟ کلا باید پیش خرید وانبار کردن کالاهای داخلی برداشته بشه واگر برداشته بشه موقع برداشت محصول بین صاحب محصول و مصرف کننده که مردم باشند ی تعادل قیمت به وجود میاد این جوری هم به نفع صاحب محصول وهم مصرف کننده هست پدران ومادران ما همیشه در موقع برداشت مثلا برنج گندم وحبوبات خشک موقع برداشت محصول خرید یک ساله خود را سرزمین از کشاورز خریداری کردن و خیلی از مشکلات ما را نداشتند الان هم پنجاه در صد ما میتونیم با همین روش زندگی کنیم
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 0
      باز هم گندکاری و مجوز افزایش قیمت برنج نه به سود شالیکار بلکه به سود دلالان بورس باز پولدار و رانت خوار .... کم کم هوای ناپاک شهرها هم مثل پارکینک کنار خیابان .. شرکت الیت و بلیت و ...به تاراج میرود یک نفر هم به فکر آحاد ملت نیست ، مثل طاغوت باید گرانفروش و رانت خوار و محتکر و دلال و دلال ساز و مرده شور و ... با تنور گران فروشی سوزاند.
    • سید علی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 1
      به نظرم مثمر ثمره اگه ساختمان را هن بورسی فروش بگذارید بازارسرمایه رشد و ارزش پول بالا و قیمتها شکننده میشود چه اشکال داره همه کالاه در بورس قیمتش تعیین شود