کارگران آمریکایی به مشاغل خود بر نمی‌گردند

به رغم ۱۰ میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده، بیش از ۸.۴ میلیون نفر بیکار در این کشور وجود دارد؛ این اوضاع در ماه سپتامبر بدتر شده است کارگران با قطع کمک حمایتی کرونا هم به کار خود باز نمی گردند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «واشنگتن پست» با طرح این پرسش که چرا آمریکا با وجود ۱۰ میلیون فرصت شغلی، ۸.۴ میلیون بی‌کار دارد، عنوان داشت، اقتصاد در حال تغییر و تحولات گسترده است. در حال حاضر بین مشاغل موجود و درخواست شغل از طرف کارگران ناهماهنگی بزرگی وجود دارد.

یک راز در قلب بهبود اقتصادی نهفته است. در حل حاضر ۱۰ میلیون فرصت شغلی وجود دارد اما بیش از ۸.۴ میلیون بیکار هنوز به طور فعال به دنبال کار هستند.

بازار کار از جهاتی شبیه وضعیت رونق است. صاحبان مشاغل شکایت می کنند که به اندازه کافی کارگر پیدا نمی کنند، دستمزد به سرعت در حال افزایش است و مشتریان در بسیاری از فروشگاه ها و رستوران ها با علائم «لطفا صبور باشید، ما دچار کمبود کارمند هستیم» از مشتریانشان استقبال می کنند.

به ماه سپتامبر و اقتصاد «نمی دانم» خوش آمدید!

آمریکا در بحبوحه همه گیری مرگبار کرونا در بالاترین میزان بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ قرار دارد. این جهش دوباره بر بازار کار تاثیر می گذارد و تنها ۲۳۵ هزار شغل در ماه آگوست اضافه شده است. هنوز ۵ میلیون شغل کمتر در مقایسه با قبل از همه گیری وجود دارد که نشان دهنده مشکلات جاری از جمله مراقبت از کودکان است زیرا برخی مدارس و مراقبت های روزانه با شیوع بیماری مجددا تعطیل شده است.

از کاخ سفید گرفته تا کمپانی رستوران های «وافل هاوس» در تلاش برای درک آنچه در جریان و آنچه احتمالا در پیش است، هستند.  

«جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده در ۳ سپتامبر اظهار امیدواری کرد که تعداد بیشتری از مشاغل جدید در این ماه اضافه شود و به افزایش روند ایجاد اشتغال از زمان روی کار آمدن خود اشاره کرد.

پایان همین هفته، بحران اشتغال به نقطه عطفی خواهد رسید زیرا بسیاری از بیکاران ۳۰۰ دلار از مزایای فدرال هفتگی خود را از دست می دهند و میلیون ها کارگر و مشاغل آزاد به طور کامل کمک بیکاری را از دست می دهند. برخی پیش بینی افزایش متقاضیان کار را دارند، اگرچه در ۲۲ ایالت که قبلا این مزایا را حذف کرده اند، کارگران به مشاغل خود باز نگشته اند.

این موضوع در قلب خود نشان می دهد که یک تغییر گسترده در اقتصاد در حال انجام است که باعث «ارزیابی مجدد» کار در آمریکا از دیدگاه کارفرما و کارمند می شود. کارگران در حال تجدید نظر درباره دو موضوع هستند: جایی که می خواهند کار کنند، و اینکه چگونه می خواهند کار کنند. برای برخی، این یک انتخاب شخصی است. همه گیری و همه نگرانی های ناشی از آن همچون قرنطینه، زمان حضور مردم در خانه را تغییر داده است. برخی می خواهند برای همیشه از راه دور کار کنند. دیگران می خواهند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند. شماری دیگر خواهان یک مسیر شغلی انعطاف پذیرتر یا معنی دارتر هستند.

این ذهنیت که «شما فقط یکبار زندگی می کنید» در مردم نهادینه شده است. در همین حال، شرکت ها در حال افزایش اتوماسیون و بازسازی کل زنجیره های تامین و تنظیمات اداری هستند.

کار از راه دور یکی از بزرگترین تغییرات را در رفت و آمد روزانه ایجاد کرده است.

ارزیابی مجدد در همه جنبه های بازار کار در حال اجرا است، زیرا مردم تصمیمات متفاوتی در مورد کار نسبت به قبل از همه گیری کووید ۱۹ می گیرند. میزان استعفا از مشاغل به بالاترین میزان ثبت شده خود رسیده  و ۱۳ درصد بیشتر از سطح قبل از همه گیری است. ۴.۹ میلیون نفر بیشتر از قبل از همه گیری کار نمی کنند یا به دنبال کار نیستند.

در دوران بیماری همه‌گیر شدن این بیماری، شمار بازنشستگان میزان ۳.۶ میلیون نفر افزایش یافت که بیش از ۲ میلیون بیشتر از حد انتظار بود. از طرفی کارآفرینی افزایش یافته است که باعث بزرگترین جهش در برنامه های تجاری جدید شده است.

پایان/

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 12477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =