گزینه های یکی عجیبتر از دیگری برای ریاست بر مناطق آزاد کشور

مناطق آزاد کشور که با کارکرد صادرات محور آغاز شد و به حیات خلوت قاچاق تبدیل شد، گزینه های عجیبی را در یک قدمی ریاست خود می بیند.

به گزارش تحریریه، برای ریاست بر مناطق آزاد کشور ابتدا نام رضا رحمانی وزیر اسبق صمت مطرح شد که واکنش منفی کارشناسان را به دنبال داشت. گزینه ای که در دولت ابرناکارآمد حسن روحانی هم تحمل نشد و برکنار گردید نمی تواند انتخابی مطلوب در دولت ضدفساد سید ابراهیم رئیسی باشد.

گزینه بعدی رحمانی فضلی وزیر کشور در دوران حسن روحانی و با اعمال نفوذ علی لاریجانی بود که حواشی زیادی با خود دارد و ماهیت سیاسی وی با دولت رئیسی دارای تفاوت های بنیادی است و معلوم نیست که این شخص با چه منطقی برای در اختیار گرفتن چنین سمت مهمی در دولت رئیسی کاندیدا شده است.

این دو گزینه به اندازه کافی عجیب بودند و حالا خبر از محمدرضا کلایی شهردار مشهد به گوش می رسد که عده ای او را نامزد ریاست بر مناطق آزاد کشور کرده اند. در فضای عمومی و سیاسی شهر مشهد درباره نوع مدیریت کلایی زیاد گفته شده است، و بعید است دولت رئیسی زیر بار مدیران حاشیه دار برود.

این گزینه ها پیغام حفظ وضع ناهنجار کنونی در مناطق ازاد کشور که به دروازه واردات تبدیل شده اند را به فضای اقتصادی کشور مخابره کرده و نشانی از تغییر در خود ندارند و البته مشکل مناطق آزاد بسیار فراتر از واردات است و حلقه های فسادی شامل می شود که خود داستانی جداگانه است و باید توسط کارشناسان بررسی شود.

پایان/

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 12510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =