تا مرداد ماه فقط 15 هزار میلیارد تومان درامد نفتی، به خزانه واریز شد

در پنج ماهه ابتدایی امسال میزان تحقق درآمد ناشی از واگذاری دارایی های سرمایه ای نسبت به رقم مصوب 9 درصد بوده و حدود 52 هزار و 900 میلیارد تومان یعنی یک چهارم دریافت‌ها از محل تنخواه گردان خزانه تامین شده است.

به گزارش تحریریه، براساس گزارش خزانه داری کل کشور، عملکرد منابع و مصارف بودجه در پنج ماهه ابتدایی امسال بالغ بر 213 هزار و 900 میلیارد تومان بوده که حدود 52.9 هزار میلیارد تومان یعنی 25 درصد از رقم مذکور از محل تنخواه گردان خزانه تامین شده است.

براساس این گزارش، مجموعا 149 هزار و 500 میلیارد تومان منابع بودجه در پنج ماهه امسال محقق شده که بخش اعظم آن ناشی از تحقق درآمدها بخصوص درآمدهای مالیاتی و گمرکی بوده است.

در پنج ماه ابتدایی امسال، صرفا بالغ بر 14.8 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از واگذاری دارایی های سرمایه ای از جمله صادرات نفت و فرآورده های نفتی، فروش و مولدسازی اموال دولت حاصل شده که حدودا 9 درصد رقم مصوب بودجه برای این دوره زمانی است.

بخش اعظم درآمد 99.1 هزار میلیارد تومانی ناشی از فروش و اگذاری اوراق مالی اسلامی در پنج ماه ابتدایی امسال، بخاطر انتشار اسناد خزانه اسلامی بوده که به پرداخت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای یا همان بودجه عمرانی اختصاص یافته است. در این دوره زمانی، حدود 67.5 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر شده است. همچنین در پنج ماهه امسال، صرفا 15.5 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به فروش رسیده است.

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 12554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =