ثبت یک ریزش 30 هزار واحدی دیگر/بورس هرچه داده بود را پس گرفت

در معاملات امروز یک شنبه نیز شاخص بورس با افت نزدیک به 30 هزار واحد مواجه شد.

به گزارش تحریریه، در معاملات روز 28 شهریور ماه شاخص کل بورس 29 هزار و 800 واحد افت کرد و به محدوده یک میلیون و چهار صد و بیست هزار واحد رسید. این ریزش در ادامه افتهای چند روز اخیر بازار بار دیگر ضررهای سنگینی به سهامداران تازه وارد بورس وارد کرده است. دقیقا از نیمه شهریور ماه روند صعودی بورس پایان رفت و فعلا در یک روند اصلاحی نسبتا شدید قرار داریم. این نکته پیش از این نیز از سوی میز تحلیل بازار تحریریه، تاکید شده بود.

نکته جالب اینکه برخی اهالی بازار بازگشت علی طیب نیا به دولت را یکی از دلایل افزایش عرضه ها عنوان میکنند. طیب نیا در دولت یازدهم به عنوان وزیر اقتصاد فعالیت میکرد و در آن دوران نیز با استفاده از نرخ بهره تا حدودی تورم کنترل شد و بورس در فاز نزولی شدید قرار گرفت. این بار نیز شایعه حضور علی طیب نیا در بانک مرکزی مطرح شده است. تعویق انتصاب رئیس کل بانک مرکزی در حالی که پیش از این از گزینه هایی مثل فرزین و صالح آبادی نام برده میشد احتمال حضور طیب نیا را تقویت کرده است.

گفتنی است، با توجه به برخی گمانه زنی از بازگشت ایران به میز مذاکرات احیای برجام و برگزاری جلسه ای در سازمان ملل در این خصوص در پایان شهریور ماه، فعلا نمیتوان اظهار نظری دقیقی از پایان ریزش و فاز نزولی بورس و یا بازگشت و صعودی مقطعی بازار  در مهر ماه ارائه کرد.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 12702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین تنها IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      مسئولین. بجای سامان دهی بورس وامرار معاش مردم عادی باشند.بفکرراحتی ورفاه کارکنان دولتی هستند.
    • 1 IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      این ریزش ها ادامه دار خواهد بود و هر روز حد ضرر افراد بیشتری فعال می شود و خروج پول حقیقی افزایش می یابد و طبع ان از خرید بازارگردان سهم و حقوقی ها هم کاسته میشود اعتبار بورس و اعتماد به ان زیر سئوال است