تویوتا علیه خودروهای برقی

مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا، که رئیس انجمن خودروسازان ژاپن است، از تلاش دولت ژاپن برای خنثی سازی کربن و الکتریکی سازی خوشحال نیست.

به گزارش تحریریه، مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا، که رئیس انجمن خودروسازان ژاپن است، از تلاش دولت ژاپن برای خنثی سازی کربن و الکتریکی سازی خوشحال نیست.

مدیر اجرایی اعلام کرد که استفاده از تمام خودروها می تواند تا سال 2030 باعث 5.5 میلیون شغل و 8 میلیون واحد تولید خودرو از دست رفته ژاپن شود.

هدف دولت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ژاپن تا سال 2030 و رسیدن به خنثی کربن خالص تا سال 2050 با استفاده از تمام خودروها است. با این حال، مدیرعامل تویوتا معتقد است که برنامه باید این واقعیت را در نظر بگیرد که نیروی اقتصادی ژاپن از تولید ناشی می شود.

تویوتا معتقد است که تغییر ناگهانی به خودروهای الکتریکی می تواند پایگاه صنعتی ژاپن را از بین ببرد، بنابراین به جای آن رویکرد وسیع تری برای کاهش کربن پیشنهاد می کند.

مدیر اجرایی خاطرنشان کرد که خودروسازان ژاپنی سالانه حدود 10 میلیون خودرو در خانه تولید می کنند که حدود نیمی از آنها به خارج صادر می شود. وی به پیش بینی هایی اشاره کرد که نشان می دهد تا سال 2030، کارخانه های داخلی همچنان 8 میلیون خودرو در سال مجهز به موتورهای احتراق، از جمله هیبرید و هیبرید پلاگین، تولید می کنند.

به گفته تویودا، هنگامی که این وسایل نقلیه ممنوع شوند ، خودروسازان ضربه بزرگی خواهند خورد و شرکت ها را با تصمیم سختی روبه رو خواهند کرد.

با کمال تعجب ، تویودا می گوید که خودروهای هیبریدی هنوز سهم قابل توجهی در خنثی سازی کربن دارند، هر چند که به موتورهای احتراق داخلی مجهز هستند. دلیل آن این است که خودروهای هیبریدی مقرون به صرفه تر از خودروهای الکتریکی هستند و می توانند در بازارهایی که زیرساخت شارژ وجود ندارد نفوذ کنند.

منبع: خبرخودرو

پایان/

۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
کد خبر: 12796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =