خبر جدید از آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران/سه دلیل خاندوزی برای ادامه تورم در کشور

آزادسازی پول‌های بلوکه شده و مسدود کشورمان در کشورهای مختلف به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد که تاکنون نتایج مثبتی را در پی داشته است.

به گزارش تحریریه، خاندوزی با اشاره به مساله تورم و گرانی این موضوع را متاثر از عوامل مختلف همچون کسری بودجه، رشد بی ضابطه نقدینگی و افزایش نرخ ارز در سال‌های گذشته دانست و گفت: یکی از اقدامات موثر وزارت اقتصاد از ابتدای تشکیل کابینه این بوده که از خلق پول جدید و استقراض از بانک مرکزی جلوگیری شود که این امر تا حدی می‌تواند مانع افزایش تورم و بالطبع ایجاد گرانی شود، که انشاالله تأثیر این اقدام در بازار، در ماه‌های آینده ملموس خواهد بود.

وی افزود: همزمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده و مسدود کشورمان در کشورهای مختلف به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد که تاکنون نتایج مثبتی را در پی داشته است و در صورت دسترسی به این ارزها، کنترل نرخ ارز تسهیل شده و بر تورم و گرانی، اثر محسوس می‌گذارد.

بخشی از گرانی و تورم هم معلول اقدامات بانک‌ها است که با اصلاح ترازنامه بانک‌ها که در دستور کار اجزای دولت و بانک مرکزی قرار گرفته، می‌توانیم شاهد کنترل گرانی و تورم در جامعه باشیم.

ما در حال تدوین برنامه‌ای هستیم تا جلوی هزینه‌های زاید دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه دولت گرفته شود و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها قاعده مندتر از گذشته شود.

خاندوزی از اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه مانند تسهیل محیط و رفع موانع کسب و کار، ترغیب سرمایه گذاری با حذف مقررات زائد، اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، درخواست از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای جلوگیری از تحمیل بار مالی جدید بر دولت، حمایت از بازار سرمایه و بورس و نیز اجرای طرح شفافیت مالی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی خبر داد.

پایان/

۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲
کد خبر: 12933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م. ن IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      گران فروشی میدونی یعنی چه؟ توجیح کردن آن احمقانه است و قابل قبول نیست.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      بانک ها را درست کنند تورم کنترل میشه درود بر دکتر خاندوزی
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 1
      آش و به همین خیال باش تازمانی که اف ای تی اف حل نشود خبری از پول های بلوکه شده ی ایران نیست بی خود به دلت صابون نمال
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      با این ذوق وزیر اقتصاد برای خلق پول نکردن و عدم قرض از بانک مرکزی ، یعنی اش همان و کاسه همان ، رکود کشور
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      تا زمانی که روابطمان را با دنیا و مخصوصا با همسایگان بهبود ندهیم همین آش هست وهمین کاسه مثل اینکه وزیر امور خارجه پرتغال آمده بود پیش وزیر ما پا روی پا بگذارد که وزیر ما آن کار را گرد تو برو از آنها امتیاز بگیر نه پا روی پا که چه
    • قلام قلمی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 2
      همه اش حرف ، وعده .کاری پیش نمیرود. مشکل ریشه ای و اساسی اقتصاد کشور ۲چیز است که عملا با راههای معقول و واقعی باید این را حل کرد وگرنه مملکت ویران خواهدشد : ۱) فساد و دزدی ساختاری در مدیریت ناپاک و بی تقوا و فرصت طلب در دولت قوه قضائیه قانونگذاران و...که باید با اینها مبارزه و مجازات کرد و اشخاص سالم و باتقوا سرکار باشند ۲) تحریم ها و بدنبالش گرانی و تورم که باید با تعامل صحیح و نرمش معقول با دنیای امروز حل شود
    • ح م IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      با سلام علکیم آقای ریٔسی ریس جمهور محترم انقلابی جمهوری اسلامی ایران و وزیران محترم دولت سیزدهم و ریس خصوصی سازی سهام عدالت ... حضرت آیت الله خامنه رهبر فرزانه ایران دستور دادند سهام عدالت آزاد سازی شوند و کسانی که فروختند پول فروش فروشندگان واریز کنید چرا به حرف رهبری گوش ندادید؟؟؟و چرا پول فروشندگان از سال ۹۹ واریز نمیکنید؟؟؟ من یک معلول شدید از سه عضو بدنم معلولیت دارم...دخترم تازه ازدواج کرده دلم خوش بود سهام عدالت ۴ عضو خانواده فروش میزارم وگذاشتم تا براش جهزیه جور کنم فروش که گذاشتم واریزی خبری نيست ؟؟؟ لطفا پول فروش سهام عدالت از سال ۹۹ واریز کنید من معلول از کجا جهزیه دخترم جور کنم؟؟؟ بهزیستی هم میگه درتوان ما فقط ۵۰۰هزار هست کمک کنیم الان ۵۰۰هزار چی میدن؟؟؟؟ و آقای قالی باف ریاست محترم ریس مجلس و نمايندگان عزیز خواهشمندم واریز فروش سهام عدالت شروع کنید واریز کنید پاره ای از مشگلات ما حل شود بی نهایت سپاسگزارم @mbghalibaf @ejeii_org @swo.ir @raisi_org @mbghalibaf
    • عبداله IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      اگر پول ازاد شده بدرد ملت ایران بخوره دوای درد میباشد اگر .....
    • ناشناس IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      سلام یه فکریم به حال شرکتیها که زیر مجموعه وزارت خونه شما میباشد بکنید . مثل بیمه ها . بانکها . که دست سودا گرا قطع شه .
    • ناشناس IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 1
      ان شاء الله