رونمایی از کابوس خودروهای برقی

سازندگان خودروی برقی نگرانند در صورت مطرح شدن خودرو آمونیاکی مردم خودروی الکتریکی نخرند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «ثروت روزانه» در گزارشی نوشت، همه آنچه در مورد وسایل نقلیه برقی و آینده حمل و نقل عمومی در ۲۰ سال گذشته به شما گفته شده ممکن است در چند ماه آینده با تجدید نظر اساسی رو به رو شود.

شما قرار نیست در مورد این موضوع در مطبوعات اصلی مالی بخوانید و قطعا از هیچ رسانه اصلی که برای بازار عمومی تهیه شده است در مورد آن چیزی نخواهید شنید اما این یک واقعیت است و اگر در بخش های مناسب نگاه کنید، شواهد را خواهید دید.

در اوایل این هفته و در جریان کنفرانس سالانه بهره وری کشتی ها در هامبورگ، چندین کارشناس از صنعت حمل و نقل سنگین پیش بینی کردند که تا اواسط قرن بیش از یک چهارم سنگین ترین کشتی های حمل و نقل و کشتی های جهان از آمونیاک استفاده خواهند کرد. درست است ... نه دیزل، نه فناوری هسته ای، نه گاز طبیعی یا هیدروژن یا حتی قدرت لیتیوم یون بلکه آمونیاک.

صنعت حمل و نقل سنگین امیدوار است تا اواسط قرن ردپای کربن خود را به نصف کاهش دهد و آمونیاک، حتی به عنوان سوخت احتراق داخلی که تقریبا میزان انتشار کربن صفر دارد، این امر را به یک هدف بدیهی تبدیل می کند.

TotalEnergies Ramps up R&D into Ammonia as Marine Fuel | Tesla Nanocoatings

بازیگران اصلی صنعت حمل و نقل سنگین از جمله غول کشتی سازی ژاپنی (Imabari )، کشتی سازی اندونزیایی Mitsui) E&S Machinery )، شرکت کشتی سازی دانمارکی مرسک لاین (Maersk) و گروه ( Navios Group) مستقر در یونان در حال برنامه‌ریزی، تجهیز کردن و آماده‌سازی تدارکات برای این تغییر هستند.

اکثر مردم حتی نمی دانند که آمونیاک یک سوخت است، ماده ای قوی که خواص و مزایای آن برای دهه ها برای علم و صنعت شناخته شده است.

در دهه ۱۹۴۰ و در زمان اشغال اروپای غربی توسط نازی ها، آمونیاک به عنوان جایگزینی برای دیزل برای حرکت اتوبوس های شهری استفاده می شد.

یک ربع قرن بعد، در آسمان ایالات متحده، آمونیاک هواپیمای موشکی X-۱۵ را تقریبا هفت برابر سرعت صوت پیش برد و رکورد هواپیماهای بالدار را ثبت کرد که هنوز هم پابرجا هستند.

این واقعیتی است که امروزه صنعت خودروهای برقی را می ترساند

هنگامی که آمونیاک به صورت ارزان و در حجم زیاد تولید شود، می تواند صنعت خودروهای برقی را تقریبا یک شبه نابود کند. چرا باید کسی برای خرید خودروی جدید خود را به زحمت بیاندازد، خودرویی که برای ادامه حرکت در جاده به طور کامل به ایستگاه های شارژ الکتریکی متکی است، در حالی که مردم به راحتی می توانند به جای خرید خودرو یک نوع سوخت جدید را جایگزین کنند. سوختی که می تواند در همین اتومبیل های موجود مورد استفاده قرار گیرد و در پمپ بنزین های موجود قابل ارائه است در حالی که مزایایی مشابه خودروهای برقی را نیز در اختیار قرار می دهد؟

پاسخ این است: در صورت جایگزینی آمونیاک مردم خودروی الکتریکی نمی خرند.  

سوخت آمونیاک می تواند به جای گاز یا گازوئیل تنها با چند تغییر جزئی در خودرویی که احتمالا قبلا داشته اید، استفاده شود. حتی ممکن است ما خودروهایی داشته باشیم که بین سوخت استاندارد و آمونیاک فقط با یک کلید ضامن سوئیچ می کنند.

پایان/

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 12946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =