دلبستگی دولت رئیسی به یادگار روحانی و جهانگیری!

تنها جایی که حسن روحانی کار رئیسی را راحت کرده است می توان در آمار 6 ماهه ارزی سال 1400 مشاهده کرد.

به گزارش تحریریه، آمارهای 6 ماهه ارز تخصیص یافته با نرخ 4200 تومانی پرده جدیدی از غارت سیستماتیک در اقتصاد ایران را نشان می دهد.

بانک مرکزی آمار تخصیص دلار ۴۲۰۰ در نیمه نخست سال جاری را منتشر کرده است که نشان می دهد در ۶ ماه ابتدایی امسال، 9.5 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، دارو و واکسن تامین ارز شده است. این میزان به اندازه کل مصرف سال 1399 می باشد. عطش دولت حسن روحانی با میدان داری اسحاق جهانگیری، همتی و کمیجانی و سایر مقام های دولت اعتدال برای تخصیص نیاز 1 ساله کشور در 6 ماه برای چه بوده است؟

اگر تمام ارز سال گذشته تخصیص داده شده است، چرا تیم اقتصادی سردرگم دولت رئیسی سریعتر به این بمب ویرانگر پایان نداده و واردات با نرخ دلار بازار را آزاد اعلام نمی کند تا قیمت ها کاهش یابد و بخشی از مشکلات مردم حل شود؟

چندی پیش عنوان شد که 1 میلیارد دلار از ارز تخصیص داده شده گم شده است! که ادعای مضحکی است و در حسابداری چیزی گم نمیش ود، که نشان می دهد؛ میلیاردها دلار از ارز تخصیص داده شده فقط دریافت شده و چیزی ما به ازای آن وارد کشور نشده است. مطمئنا این مساله منحصربفرد نیست و از نزدیک به 70 میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت شده از سال 1397 تاکنون، دهها میلیارد دلار فقط توزیع شده و عده ای را سوپرمیلیاردر کرده است. یا به ازای این میلیاردها دلار ارز پرداختی چیزی وارد کشور نشده است و یا کالاهای وارد شده نیز بالاتر از قیمت بازار به فروش رسیده که اوج هنرمندی مدیران و تصمیم گیران اقتصاد ایران را نشان می دهد.

اثر وجود ارز ترجیحی با این همه فساد حیرت آور که معادل ریالی آن به اندازه بودجه 2 سال کشور است، گرانتر کردن کالاهای اساسی است و حذف چنین عنصر مخربی نیاز به مقدمه سازی ندارد و یک شبه هم می تواند انجام می شود و تعلل دولت رئیسی برای حذف دلار 4200 تومانی یادگار اسحاق جهانگیری، قابل درک نیست.

پایان/

۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 12972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =