علت اختلالات اینترنت از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات درباره اختلالات در شبکه اینترنت کشور توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش تحریریه، اختلالات در شبکه اینترنت کشور در روزهای اخیر به قدری زیاد شده است که در برخی نقاط ایران کارها بسیار مشکل شده است. گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که کندی اینترنت و اختلالات فراوان آن به طرح صیانت از فضای مجازی مربوط می شود.

 عیسی زارع پور در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات، در پاسخ به این موضوع که آیا از زمان تغییر دولت پهنای باند به کشور وارد نشده است، گفت: ما یک مشکل کلانتری داریم که آن‌ هم این بوده که در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه در بخش ارتباطات به چند دلیل صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اولین دلیل آن مشکل تحریم‌ها بوده که به اپراتورها اجازه نداده تا تجهیزات خود را سریع‌تر وارد کشور کرده و شبکه خود را توسعه دهند. از سوی دیگر خود اپراتورها هم نتوانسته‌اند توسعه لازم را به خاطر عدم سرمایه‌گذاری روی شبکه خود ایجاد کنند.

 عیسی زارع پور به این نکته نیز اشاره کردن که با آمدن کرونا میزان استفاده از ترافیک چند برابر شد آن هم در شرایطی که شبکه برای این حجم از استفاده آماده نشده بود.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: کشور در زمینه ارتباطات در هسته شبکه خود با مشکلی مواجه نیست؛ اما باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها باعث شد ترافیک شبکه‌ اینترنتی افزایش پیدا کند و کاربران احساس خوبی از سرویس اینترنت خود نداشته باشند.

پایان/

۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 13230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =