لاریجانی در مسیر احمدی‌نژاد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: لاریجانی مواضعی حاشیه‌ساز اتخاذ می‌کند تا همچنان مورد توجه رسانه‌ها باشد و فراموش نشود.

به گزارش تحریریه، علی لاریجانی به تازگی نامه‌ای به سخنگوی شورای نگهبان نوشته و بازهم اصرار کرده است که می‌خواهم دلایل ردصلاحیتم علنی شود. حالا در این بین پرسش این است که چرا سیاستمداری که همه او را به عنوانی سیاستمداری پیچیده می‌شناختند، این روزها به این میزان سروصدا می‌کند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «برخی افراد در زمانی که در مسئولیت حضور دارند بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند اما وقتی از مسئولیت کنار می‌روند می‌ترسند که مبادا فراموش شوند؛ به همین دلیل مواضعی می‌گیرند که حاشیه‌ساز باشد تا بازهم رسانه‌ها آنها را مورد توجه قرار دهند».

او درباره علت حملات لاریجانی به شورای نگهبان بیان کرد: «شورای نگهبان هیچ‌وظیفه‌ای ندارد که دلایل ردصلاحیت‌ افراد را منتشر کند. افراد می‌توانند خودشان این کار را بکنند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «من احساسم این است که برخی از متانت شورای نگهبان سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند القاء کنند که شورای نگهبان وظیفه انتشار علت ردصلاحیت افراد را دارد. من نمی‌خواهم از شورای نگهبان دفاعی کنم و از شورای نگهبان هم منتفع نشده‌ام اما اگر از باب انصاف سخن بگوییم باید مطرح کنیم که درست نیست هر فردی که چه در انتخابات شوراها و مجلس یا ریاست‌جمهوری ردصلاحیت می‌شوند، به شورای نگهبان حمله کنند. حالا فرض کنیم شورای نگهبان موراد ردصلاحیت آقای لاریجانی را منشتر می‌کرد، آیا ممکن نبود همین اطرافیان او بیایند بگویند چرا با آبروی او بازی کردید؟ چرا موارد را منتشر کردید که بر نگاه مردم تأثیر بگذارد؟»

او درباره اینکه آیا با قید محرمانه، لاریجانی می‌تواند شخصا موارد ردصلاحیتش را منتشر کند، اظهار کرد: «آقای لاریجانی می‌تواند مفاد نامه را مطرح کند و اینکه مدام این موضوع که نمی‌توانم بگویم چون قید محرمانه وجود دارد، سفسطه است».

او همچنین درباره اینکه آیا می‌توان گفت لاریجانی با تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در پی مطمئن‌شدن از تأیید صلاحیت در انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری است، مطرح کرد: «شورای نگهبان تا کنون ثابت کرده است که با هیچ کس تعارف ندارد و به مرِّ قانون عمل می‌کند و برایش مهم نیست افراد از چه جناحی هستند. این فرضیه که آقای لاریجانی می‌خواهد شرایط خود را برای انتخابات‌های پیش رو آماده کند و از حالا خیالش بابت تأییدصلاحیت راحت باشد را رد نمی‌کنم اما مسئله اصلی این است که می‌خواهد در نگاه مردم فراموش نشود. متأسفانه آقای لاریجانی در همان مسیری حرکت می‌کند که آقای احمدی‌نژاد می‌رود و هر دو با این شبهه‌هایی که ایجاد می‌کنند، به نظام آسیب می‌زنند. آقای لاریجانی مگر روزگاری به همین روحیات آقای احمدی‌نژاد انتقاد نمی‌کرد؟ مگر نمی‌گفت که احمدی‌نژاد برای نظام هزینه‌تراشی می‌کند؟ پس چرا خودش همان کارهایی را می‌کند که پیشتر احمدی‌نژاد کرده است؟»

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «واقعا از آقای لاریجانی بعید است که چنین رفتار کند. او سالیان طولانی خادم نظام بوده است و حیف است که چنین خودزنی کند. امیدوارم آقای لاریجانی به خودش بیاید و سعی کند مانند گذشته خادم نظام باقی بماند».

منبع: مثلث

پایان/

۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 13320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • شهاب IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 0
      این آشتیانی بنده خدا خیلی از مرحله پرته. ولی متانت شورای نگهبان و با کسی تعارف ندارد و خوب اومد یعنی کاملا برعکس
    • رسول IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      شما غلط زیادی می‌کنید که مدافع کسی هستی که خودش زبان گویا و اسباب تبلیغات دارد؟ کاسه از آش داغ‌تر.
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      واقعا مزخرف گفته شورای نگهبان سالهاست که بی طرف نیست لاریجانی کارنامه ای را که مهرمحرمانه خورده منتشرکندفردا همون رو داستان می کنند