افزایش قیمت لوازم خانگی لغو شد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه البته این افزایش قیمت ها هنوز در بازار اجرایی نشده بود، گفت: قبل از اعلام خبر افزایش قیمت توسط تولید کنندگان، خبر افزایش قیمت ها به بازار رسید و بازار را متاثر کرد.

به گزارش تحریریه، عباس تابش در پاسخ به این سوال که سازمان حمایت در واکنش به افزایش قیمت لوازم خانگی توسط برخی تولیدکنندگان چه اقدامی انجام داده است، گفت: اخیرا برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی بین 3 تا 7 درصد قیمت بعضی محصولات تولیدی خود را افزایش داده بودند که پیرو جلسه سازمان حمایت با این تولید کنندگان، آنها مکلف شدند تا افزایش قیمت را لغو و قیمت ها را اصلاح و به قیمت قبل بازگردانند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه البته این افزایش قیمت ها هنوز در بازار اجرایی نشده بود، گفت: قبل از اعلام خبر افزایش قیمت توسط تولید کنندگان، خبر افزایش قیمت  ها به بازار رسید و بازار را متاثر کرد. 

تابش اظهار داشت: یک ماه پس از قیمت گذاری توسط تولید کنندگان، قیمت های جدید به بازار اعلام می شود اما خبر این اتفاق زودتر به بازار رسید.

 پیرو جلسه مذکور با تولید کنندگان لوازم خانگی به آنها اعلام شد که قیمت ها را اصلاح کنند و آنها نیز این کار را انجام دادند و اکنون تولید کنندگان قیمت ها را به قیمت های قبلی بازگردانده اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پاسخ به این سوال که تولید کنندگان لوازم خانگی براساس چه مجوزی افزایش قیمت داده بودند، گفت: براساس قوانین موجود؛ قیمت گذاری هیچ کالایی برعهده سازمان حمایت نیست لذا به استناد قوانین موجود بنگاه های تولیدی قیمت  گذاری محصولاتشان را برعهده دارند و سپس کالا را با قیمت تعیین شده می فروشند.

 در صورتی که شکایتی مبنی بر گران شدن کالا یا گران فروشی به سازمان حمایت اعلام شود بر حسب وظیفه سازمانی آن شکایت توسط بازرسان سازمان پیگیری و با مراجعه به تولید کننده و یا فروشنده مستندات موجود بررسی و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد می شود. 

یکی از مشکلات کشور آن است که قیمت گذاری همه کالاها توسط بنگاه های تولیدی انجام می شود و سازمان حمایت در رابطه با قیمت گذاری اختیار قانونی ندارد. 

پایان/

۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 13341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =