روزهای خوش در انتظار سهام شرکت خودروساز

پس از آنکه ارزش سهام تسلا به ۹۰۰ دلار رسید، تحلیلگران وال استریت پیش بینی خود از افزایش قیمت سهام این شرکت را به ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هر سهم افزایش داده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «مارکت واچ» نوشت، حتی نگرانی های مربوط به زنجیره تامین نیز نمی تواند تسلا را از هدف خود دور کند. با توجه به انتشار نتایج صورت های مالی سه ماهه سوم تولیدکننده خودروهای الکتریکی که باعث افزایش سهام تسلا شد، تحلیلگران وال استریت روز پنجشنبه برای ارتقاء سود خود به رقابت پرداختند.

چند روز قبل، این غول خودروسازی الکتریکی سود سه ماهه سوم خود را ۱.۶ میلیارد دلار یا ۱.۴۴ دلار در هر سهم و  همچنین میزان فروش را ۵۷ درصد یا ۱۳.۸ میلیارد دلار را گزارش کرد. این در حالی است که در بسیاری از صنایع شنیده شده تسلا از مسدود شدن بنادر و سایر مشکلات زنجیره تامین و این که کارخانه های آنان با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند، شکایت می کند.

تردید تسلا منجر به افت پیش فروش در بازار شد و سهام آن ۱.۳ درصد کاهش یافت اما در معاملات روز بعد، سهام آن تقریبا ۴ درصد افزایش یافت و به سرعت به بالاترین حد خود رسید. این سهام تا ۸۹۹ دلار معامله شد که بالاترین سطح روزانه از ۲۵ ژانویه است، زمانی که به ۹۰۰.۴۰ دلار رسید.

براساس داده های مرکز پژوهشی «فکت ست» (Factset)، حداقل ده ها تحلیلگر اهداف قیمتی خود را پس از این اتفاق افزایش دادند.

از جمله نتایج تحسین برانگیز آن، تغییر نظر تحلیلگران شرکت خدمات مالی آمریکایی «ودبوش» (Wedbush ) همچون «دان آیوز» و «جان کاتسینگریس» بود که هدف ۱۲ ماهه خود درباره تسلا را از هزار دلار به ۱۱۰۰ دلار در هر سهم افزایش دادند و رتبه برتر را حفظ کردند. آنها تسلا را در راس یک «موج سبز جزر و مد» می بینند که انتظار دارند در سال ۲۰۲۲ شروع به حرکت کند.

ودبوش تنها شرکت موفق وال‌ستریت نیست که محاسبات خود را تغییر داده است. «چایم سیگل» یکی از تحلیلگران (Elazar Advisors) هدف ۱۲ ماهه خود درباره تسلا را از هزار دلار به ۱,۵۹۱ دلار افزایش داده است. همچنین از ۴۱ تحلیلگر، هشت مورد قیمت هزار دلار یا بالاتر را تخمین زده اند.

در مورد مسائل مربوط به زنجیره تامین، تحلیلگران ودبوش گفتند که احتمالا حدود ۴۰ هزار خودرو از تعداد تولید سالانه تسلا کاسته شده است اما می بینند که این شرکت همچنان ۹۰۰ هزار خودرو تا پایان سال ۲۰۲۱ تولید می کند. احتمال تولید۱.۳ میلیون تا ۱.۴ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۲.

آیوز و کاتسینگریس با بیان موارد مثبت دیگر گفتند درآمد قبل از کسر بهره، مالیات، هزینه و استهلاک تسلا  ۳.۲ میلیارد دلار برآورد می شود. آنان گفتند که تسلا در آینده سودآورتر خواهد بود که این امر کلید اعتبار و افزایش قیمت مجدد سهام آن است.

پایان/

۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
کد خبر: 13378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =