صنعتی که ۷ هزار میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری شد!

پژوهش های بیوتکنولوژیکی و روش های ایجاد و مقابله با بیماری ها تنها حوزه ای بوده که ترامپ و بایدن با هم در آن اشتراک نظر داشته اند؛ فقط در سال ۲۰۲۰ حدود ۷ هزار میلیارد دلار در سطح جهان در این صنعت سرمایه گذاری شد.

به گزارش تحریریه، «دونالد ترامپ» بارها دلیل شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ را دسیسه دموکرات ها و تاخیر عمدی شرکت فایزر در اعلام کشف واکسن کرونا بیان کرد. وی در سال آخر ریاست جمهوری خود به شدت بر اهمیت صنعت بیوتکنولوژی تاکید داشت و حال «جو بایدن» نیز تقریبا همان مسیر را طی می کند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، درست قبل از ترک قدرت، مقدار زیادی بودجه فدرال را برای آنچه که به‌عنوان صنعتی که در حال حاضر برای دفاع ملی حیاتی می‌دانست، اختصاص داد. او ۱۴۲.۲ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در آن صنعت اختصاص داد. اما در کمال تعجب همگان زمانی که «جو بایدن» به قدرت رسید، به جای رقابت برای لغو دستورات همتای پیشین خود، این بودجه را دو چندان کرد. اکنون به جای ۱۴۲.۲ میلیارد دلار، این صنعت به بیش از ۲۲۷ میلیارد دلار از کمک های دولتی خیره شده است. در حالی که هر دو رئیس جمهوری مصر هستند که این صنعت برای دفاع ملی ما حیاتی است، هیچ ربطی به اسلحه یا مهمات یا بمب یا تانک ندارد.

این تنها صنعتی در ایالات متحده است که می تواند از ما در برابر دشمن نامرئی محافظت کند: بیماری.

کماندوهای فلج شده کووید

گزارش اخیر آژانس بهداشت دفاعی نشان داد که کووید ۱۹ در اوایل فوریه ۲۰۲۰، هفته‌ها قبل از شناسایی اولین موارد مثبت، در حال ورود به پایگاه‌های نظامی داخلی بود.

اولین مورد گسترش کووید۱۹ در ایالات متحده در واکاویل شهری در ایالت کالیفرنیا و درست در مجاورت پایگاه نیروی هوایی تراویس بود، جایی که تخلیه‌شدگان از ووهان در فوریه ۲۰۲۰ به طور موقت اسکان داده شدند و قبل از اینکه بدانیم چه اتفاقی می افتد، مردم از قبل در پایگاه های نظامی ما و اطراف آن می مردند.

کشتی ها به حالت قرنطینه درآمدند. پایگاه ها هم این کار را کردند. اگر حمله ای به کشور ما صورت می گرفت، در بهترین حالت، دفاع ما ضعیف بود. به همین دلیل است که صنعت بیوتکنولوژی برای ایمنی کشور ما و مردمی که در اینجا زندگی می کنند بسیار حیاتی است.

این اولین، آخرین و تنها خط دفاعی ما در برابر ویروس‌ها و باکتری‌هایی است که می‌خواهند به ما آسیب برسانند؛ چه ویروس ها و باکتری هایی که به طور طبیعی وجود دارند و چه آنهایی که در آزمایشگاه تولید می شوند.

به همین دلیل است که فقط دولت ایالات متحده نیست که برای تحقیق و توسعه بودجه اختصاص می دهد. در واقع، ۲۲۷ میلیارد دلاری که قبلا به آن اشاره کردم، فقط مشتی از یک خروار است.

به طور کلی، پیش‌بینی می ‌شود که هزینه‌های جهانی برای تحقیق و توسعه بیوتکنولوژی تنها در سال جاری از ۷ تریلیون دلار فراتر برود.

به معنای واقعی کلمه در هیچ مقطعی از تاریخ این میزان هنگفت پول در چنین بازار کوچک و در این مدت زمان کوتاه جریان نداشته است و اینجاست که فرصت برای سرمایه‌گذاران در این راه فراهم می شود.

کوچک اما قدرتمند

این همان شرکت‌های بیوتکنولوژی است که بودجه‌ای که درباره آن صحبت شد به آنها سرازیر می ‌شود. آنها هنوز کوچک هستند زیرا هنوز داروی موفقی تولید نکرده اند اما به اندازه کافی قدرتمند هستند تا به نسل بعدی «استرازنکا» یا «فایزر» تبدیل شوند … مخصوصا زمانی که آن ۷ تریلیون دلار سرمایه به دست می آورند.

حمایت از اسب پیروز

اما چیزی که احتمالا در حال حاضر سرمایه‌گذاران را عقب نگاه می‌دارد تشخیص شرکت‌ هایی است که این بودجه را دریافت می کنند تا از آن داروی موفقی بسازند، البته این بسیار سخت خواهد بود.

تعداد زیادی شرکت بیوتکنولوژی کوچک وجود دارد اما کدام یک «کوچک اما قدرتمند» هستند؟

اگر سیستمی دارید که می‌ توانید از آن برای ارزیابی شرکت‌ های بیو تکنولوژی، روش‌های درمانی آن‌ها و شانس دریافت تاییدیه «سازمان غذا و داروی آمریکا» استفاده کنید، یک راه تقریبا مطمئن برای به دست آوردن اکثر سودهای ۷ تریلیون دلاری را در اختیار دارید.

پایان/

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 13529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =