کره جنوبی ورشکست شد

سفیر کره جنوبی در تهران با سود ۱۰ ثانیه از پول های به سرقت رفته ایران در بانک های کشورش ۲ هزار ماسک را به بیمارستانی در شهرک غرب هدیه داد.

به گزارش تحریریه، دولت کره جنوبی با شعار «آرزوی شادی و سلامتی برای مردم ایران» به جای پرداخت بدهی هایش به تهران، ۲ هزار ماسک به بیمارستان خصوصی و لاکچری در شمال شهر تهران هدیه کرد.

رویکرد سرتاسر ریاکارانه دولت سئول هنگامی نمایش داده می شود که سفارت کره جنوبی در تهران به جای پرداخت بدهی چند ساله حدود ۷ میلیارد دلاری خود با مبلعی در حدود ۶ میلیون تومان سعی دارد مردم و دولت را بفریبد. قیمت هر ماسک «کی اف ۹۴» که سفیر این کشور به بیمارستان آتیه در شهرک غرب تهران هدیه داده است کمتر از ۳ هزار تومان است.

به عبارت دیگر سفارت کره جنوب در تهران کمتر از ۲۵۰ دلار کمک را در بوق کرنا می کند و حتی به بنگاه های خبرپراکنی همچون بی بی سی تصویر این بذل و بخشش را می فرستد و رسانه روباه پیر هم آن را با آب و تاب برجسته می سازد اما جالب اینجاست که در خبر بی بی سی یا گزارش ریاکارانه سفر کره جنوبی ذکر نمی شود که این مبلغ کمک حتی به اندازه سود یک دقیقه پول سرقت شده ایران در بانک های کره جنوبی نیست.

نرخ بهره در کره جنوبی از کمتر از یک درصد شروع می شود و برای سرمایه های بلندمدت بیشتر می شود. اگر نرخ بهره ماهیانه این کشور را فقط یک درصد حساب کنیم با یک حساب سرانگشتی در می یابیم سود ماهیانه ۷میلیارد بدهی کره به ایران در بانک های سئول ۷۰ میلیون دلار در ماه، حدود ۲.۳ میلیون دلار در روز و ۹۷ هزار دلار در ساعت می شود.

با یک محاسبه ساده مشخص می شود سود بدهی کره جنوبی به ایران که دولت این کشور به بهانه های مختلف از پرداخت آن به تهران سرباز می زند در هر ثانبه حدود ۲۸ دلار می شود.

درواقع دولت کره جنوبی به جای پرداخت بدهی خود با سود ۱۰ ثانبه از پول های ایران ۲ هزار ماسک را به یک بیمارستان خصوصی که مختص ثروتمندان است هدیه می دهد تا سفیر این کشور مردم ایران را با اعانه ناچیز خود بفریبد و در رسانه های جهان، خود را نماینده کشوری دلسوز برای ایرانیان به نمایش بگذارد.

باید به جناب سفیر و رئیس جمهوری کره جنوبی گفت، شما دستت را از داخل جیب ما بیرون بیاور و پول ما را بده، ما نیازی به حاتم بخشی شما از جیب ملت ایران نداریم.

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 13596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 17
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      10 0
      حق مون بیش از این نیست.مسئولینی که ما داریم بهتر از این هم نمیشه. همش پز خالی هستند برای مردم کشورشون و این چنین ذلیل در برابر دیگران.
    • علی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 3
      خاک تو سر ایران که این جور مسخره یه مشت بی سر و پا شده ،اون سفیر عوضی کره را بیارید و زندانیش کنید تا دیگه از این غلطا نکند ،ایران باید به زور مطالبات خودش را از کره بگیرد ،چرا کشتی کره ای را الکی آزاد کردید،واقعا حقمونه که این جور مسخره بشیم،چطور سفارت عربستان را به آتش کشیدیم اما کار با سفیر کره‌ای ندارند،به اون فرصت دادن تا ملت ایران مسخره کند،افسوس،افسوس باید خورد که کره که اندازه یه استان ما هم نیست این چنین با ما رفتار کنند،
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      10 1
      البته ناراحت نشید شماها هم دست تو جیب مردم بی گناه میکنید اون به این در
    • م IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 3
      پس اینهمه موشک و گلوله و اتمی..به چه درد میخورد..که نمیتوانیم پولمان رابگیریم...اینها که کفرخالص هستند..اماعربا..ویهودیها..ومسیحی ها.مسلمان و خداپرستند...بیعرضه بازی درنیاورید..وازین بیشترخجالتمان ندهید..بزورپول رابگیرید...
    • امانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      بنظر میرسه پول اصلی را مدیران بیمارستان خصوصی آتیه از کره جنوبی به جیب زده باشند تا اینگونه تبلیغ کنند وآبروی کشور را ببرند وگرنه الان در هر خانه ای حداقل دوسه بسته ماسک به تهداد 20یا 50تایی موجود هست یعنی مقابل ماسک موجود در 40خونه قطعا مسئولین وزرات بهداشت ونهادهای امنیتی باید به این کارورود کنند وریشه یابی کنند چرا مسئولین بیمارستان آتیه با حیثیت وآبروی کشور بازی کردند حال تحویل میگرفتند خوب هدیه بود اشکالی نداشت اما چرا تصویر برداری کرده در شبکه ها پخش کردند قطعا اهداف دیگری داشتند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      هه هه هه ......
    • مجتهدی DE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 6
      تف به شرف نداشته کره جنوبی که نوکر حلقه به گوش امریکاست .
      • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        5 0
        عراق چرا پول برق و گاز را نمی دهد؟
      • رضایی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        1 0
        ایران هم نوکر که نه پادو حلقه به گوش روسیه و چین هست این به اون در. عوضش نوکران آمریکا همگی پیشرفته و نوکران روسیه آواره و جنگ زده یا قحطی زده هستند.
    • سید ولی الله حسینی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 4
      چرا به سفیر بی فرهنگ اجازه داده شده بره تو بیمارستان.به سفیر اینچنین کشور نباید اجازه داده بشه حتی تو خیابان بیاد. یه محدوده خیلی کوچک ومحدود براش تعریف کنند.
    • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      ان شاءالله روزی نرسد بگیم روحانی یادت بخیر
    • ناشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      سئوال اصلی اینه: 1- چرا این به اصطلاح هدیه تحقیر آمیز توسط بیمارستان پذیرفته شد و چرا تاکنون عودت داده نشده است!! 2- چرا تعدادی از کادر بیمارستان با این هدیه به همراه سفیر کره عکس یادگاری گرفتند. 3- چرا شیوه نامه های ملاقاتها و بازدیدهای (مقامات داخلی و خارجی) تحت عنوان چگونگی و حدود این نوع ملاقاتها و بازدید ها و جلوگیری از رفتارهای خارج از عرف تدوین و ابلاغ نمی گردد.
    • آتیلا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 0
      دوست عزیز مطمئن باش اگه کره اون پولا رو به ایران بده چیزی به تو نمی رسه
    • ناشناس IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      شما که چهل ساله دستتان توی جیب مردمه حالا یک سال کره بخوره بهتره ازشما دزدان واختلاسگران بخورید
    • NL ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      اگر فاکتور های که هر روز برای بیماران در این بیمارستان صادر میشود را نگاه کنیم رد چاپیدن گسترده از مردم بوضوح پیداست این تصویر شرم آور نمایانگر سرسپردگی مدیران این بیمارستان است
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      بخاطر نخریدن اجناس کره ایی های احمق آنها ورشکست شدند بزودی فرستاده هاشونو می فرستن بگم گ... خوردیم از ما جنس بخرین
    • نیما IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      اگروزیر بهداشت ما عِرق ملی دارد باید رئیس بی لیاقت این بیمارستان را توبیخ وسفیر کره را از خروج ازسیاست تا مدت معلوم نهی کند تا آلام این حقارتی شود که بر دل مردم باغیرتمان گذاشت. درضمن از سفیر کره سوأل شود برای اهدا این ماسک‌ها از آمریکا اجازه گرفته بود یا نه؟