ایران حرف آخر را درباره مذاکرات وین و رفع تحریم ها زد

ایران حرف آخر را درباره مذاکرات وین و رفع تحریم ها زد و به لفاظی های طرف غربی پایان داد.

به گزارش تحریریه، ایران حرف آخر را درباره مذاکرات وین و رفع تحریم ها زد و به لفاظی های طرف غربی پایان داد، زیرا خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در گفتگو با رسانه ها سیاست آتی ایران را به دستورکار تعیین شده در سال گذشته توسط رهبر انقلاب ارجاع داد. 

خطیب زاده به صراحت گفت که ایران زمانی به توفق برجام باز می گردد که آمریکا تحریم ها را لغو کرده باشد و تضمین داده شود که این تحریم ها دوباره باز نخواهد گشت و در غیر این صورت ایران هیچگونه اقدامی برای بازگشت به تعهدات برجامی و اعمال مجدد محدودیت های هسته ای در چارچوب بازرسی های گسترده و بی سابقه انجام نمی دهد. 

آمریکا و شرکای غربی امیدوار بودند که ایران به لغو دوفاکتو تحریم ها رضایت داده و مانند زمان اجرای برجام به تعهدات شفاهی طرف آمریکایی اعتماد کند که با سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه مشخص می شود ایران چنین شیوه کاری را نخواهد پذیرفت.

در ماههای اخیر وزارت خارجه دولت رئیسی با خودداری از مشخص کردن زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام باعث سردرگمی طرف های غربی شده و واژه های "زود" و "خیلی زود" به بازی دیپلماتیک طرفین به عنوان زمان احتمالی ایران برای آغاز گفتگوها تبدیل شده و واکنش های اجتماعی زیادی را هم برانگیخته است. 

پایان/

۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 13602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 4
      احسنت برجام راپاره کنیدازطرف ماملت
      • محمد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        2 0
        معلومه وضعت خوبه و درد محرومان رو هم نداری...
    • م IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 3
      درسته که معیشت خوبی نداریم..بچه هامون باداشتن مدارک..بیکارند..اماخداوکیلی...ازین صحبت..وزیرافتخارکردم..چون..اصل مطلب رابدون هیچ واهمه ای اعلان کرد..اقایان مذاکره کننده قبلی..یاترسوبوده اند..که باهیچ..امتیازی..روزانه جلسه وگفتگو داشتند..یاخبرای دیگه درکاربوده است که مااطلاعی نداریم..اماحالا باقاطعیت..حرف دلمان رازد...من نوعی..ماهانه..با داشتن دو فرزندفارغ التحصیل دانشگاه دربهترین رشته ها...که چندساله بیکارند..بادو میلیون وپانصدهزارتومن..زندگی میکنیم..اماحاضرنیستیم..زیرباربرویم...