اولین بودجه رئیسی/ مصارف سال بعد انقباضی نیست!

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سیاست‌های مالی دولت سیزدهم گفت: سیاست مالی دولت تمرکز بر مدیریت هزینه‌ها است و این به معنای انقباض مالی نیست.

به گزارش تحریریه، دومین جلسه تبیین رویکردهای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس و اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزارشد تا دیدگاه های دولت و مجلس برای گام اصلاح بودجه ۱۴۰۱ بهم نزدیک تر شود.

سیدمسعود میرکاظمی در این جلسه با بیان اینکه در سال های گذشته با وجود صرف منابع بسیار مالی از اهداف اصلی اقتصادی دور شده ایم؛ افزود: در این سال ها منابع به صورت اثربخش استفاده نشده، ‌اقدامات دولت باید منجر به افزایش سطح رفاه خانواده ها و در کل افزایش رشد اقتصادی شود. اما این اهداف مغفول مانده و باید بر شاخص های کلان اقتصادی متمرکز شد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان عامل مشکلات اقتصادی کشور را صرفاً به علت تحریم دانست؛ گفت: در همه سال های بعد از انقلاب تحریم با درجات مختلف وجود داشته؛‌ قیمت نفت بالا و پایین شده؛ هر چهار دولت بعد از دفاع مقدس هزینه های زیادی در توسعه زیرساخت ها کرده اند اما تمرکزی بر رشد اقتصادی نداشته اند؛‌ اگر دولت و مجلس و در یک کلام حاکمیت بر رشد اقتصادی متمرکز شود به دست آوردن نرخ های بالای رشد در سال آینده دور از دسترس نیست.

معاون رئیس جمهور اهمیت جذب منابع از سوی مسئولان را یادآور شد؛ و گفت: مدیریت به معنای هزینه کردن منابع نیست؛ مدیران دولتی به مورد مدیران استانی باید در جذب سرمایه، خلاق و توانمند باشند.

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 13624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =