صالح آبادی خطاب به نماینده صندوق بین المللی پول: به ما هم گول زدن مردم را یاد بدهید!

اظهارات صالح آبادی خطاب به نماینده صندوق بین المللی پول باعث حیرت کارشناسان اقتصادی و سیاسی شده است.

به گزارش تحریریه، روابط عمومی بانک مرکزی خبری درباره محتوای ملاقات علی صالح آبادی در جلسه مجازی با مدیر منطقه‌ای خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول منتشر کرد که در ابتدا غیرقابل باور به نظر می رسید، اما ظاهرا واقعیت داشته است. 

در این دیدار علی صالح آبادی خطاب به نماینده صندوق بین المللی پول می گوید: نحوه تعامل بانک مرکزی با افکارعمومی در اجرایی کردن سیاست‌های پولی و بانکی حائز اهمیت است بنابراین بازتعریف و نحوه تعامل و مواجهه با افکارعمومی بر اساس تجربیات کشورهای موفق عضو صندوق بین المللی پول می‌تواند برای سایر اعضا مفید باشد. 

معنای ساده درخواست صالح آبادی از نماینده صندوق این است که به ما هم یاد بدهید چگونه افکار عمومی را درباره واقعی های برنامه ها خود فریب بدهیم. برای کسانی که با سیاست های صندوق و نگاه افکار عمومی به آن آشنا هستند، گزاره مدنظر علی صالح آبادی معنای حیرت آوری دارد، مگر اینکه صالح آبادی که اتفاقا تحصیلات اقتصادی هم ندارد با این مفاهیم ناآشنا باشد که البته از وی بعید نیست.

صندوق بین المللی پول در کشورهایی مانند شیلی، برزیل، آرژانتین، اندونزی، روسیه، لهستان، تایلند، کره جنوبی و ... بسیار منفور است و در دهه 1370 هم دولت سازندگی به مجری برنامه های آن در جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود. در همه کشورهای میزبان برنامه های IMF، کودتای نظامی و بسیج رسانه های وابسته به الیگارش ها یک پای برنامه های صندوق بین المللی پول بوده است. آیا صالح آبادی از این نوع تجربیات صندوق در کشورهای موفق می خواهد استفاده کند؟ اساسا آیا امکان دارد رئیس محترم بانک مرکزی توضیح دهد که برنامه های صندوق بین المللی پول در کدام کشور موفق بوده است؟ در شیلی تحت سلطه ژنرال پینوشه و یا روسیه تحت دیکتاتوری بوریس یلتسین؟

آیا صالح آبادی به دنبال اجرای دور جدیدی از برنامه های صندوق بین المللی پول است که به سراغ این نهاد بدنام و گره خورده با دیکتاتورها و جنایتکاران رفته است؟ ضروری است روابط عمومی بانک مرکزی برای جلوگیری از بروز شایعات در فضای رسانه ای کشور به سرعت در این باره  روشنگری کند. 

پایان/

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: 13645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • . IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      شما که استادید