تعارض منافع کار دست شرکت وابسته به بنیاد شهید داد؟

تعارض منافع کار دست شرکت وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران داده است.

به گزارش تحریریه، شرکت آبزی اکسیر کوثر که در میان روبان پاره کردن های مدیران دولت حسن روحانی مانند حجتی وزیر جهاد کشاورزی، شهیدی رئیس اسبق بنیاد شهید و محمدرضا اسکندری رئیس سابق سازمان اقتصادی کوثر افتتاح شد و قرار بود نقش مهمی در امنیت غذایی کشور در حوزه آبزیان داشته باشد دچار زیان سنگینی شده است.

بررسی صورت های مالی این شرکت نشان می دهد که زیان 6 ماهه سال جاری آن به 13.5 میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال مالی جاری به حدود 20 میلیارد تومان برسد که متاسفانه تبعات زیادی داشته و باعث شده است این شرکت در 2 ماه اخیر حقوق کارگران را پرداخت نکند. 

این شرکت در حوزه آبزیان و به خصوص قزل آلا متمرکز است و در شرایطی که قیمت قزل آلا در بازار به 100 هزار تومان در هر کیلو رسیده، انباشتن چنین زیانی عجیب به نظر می رسد. بررسی های میز کسب و کار تحریریه نشان می دهد که در طی سال های اخیر مدیرانی با حوزه کاری مشابه(فعال در بخش خصوصی) در راس این شرکت قرار داشته اند که مصداق واقعی تعارض منافع است و به همین دلیل منافع شرکت به سوی ذی نفعان سرازیر شده و یا در کمترین حالت ممکن رقیب عمومی به نفع رقیب رانتی از میدان خارج شده است. 

علیرغم اینکه چنین ابهامی بارها به اسکندری مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر و باروتکوب مدیرعامل اسبق هلدینگ کشاورزی کوثر منتقل شده بود، اما ترتیب اثر جدی داده نشد و این ترک فعل و برخورد قانونی اثر خود را بر وضعیت کنونی آبزی اکسیر کوثر نشان داده است. میز کسب و کار تحریریه آمادگی کامل دارد توضیحات مدیران پیشین سازمان اقتصادی کوثر را دریافت کرده و در راستای رسالت مطبوعاتی خود منتشر کند. 

تماس میز کسب و کار تحریریه با جواد وکیلی معاون اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر که از مدیران دوران اسکندری است برای یافتن پاسخ به سوالات و ابهامات نتیجه ای نداشت و دفتر ایشان پس از تماس های مکرر، در نهایت اعلام کرد که جناب وکیلی در جلسه هستند. 

پایان/

۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 13725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اباذر IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      4 0
      طرحهای بنیاد شهید همانند حمایت از ایثارگران در حد حرف است پارسال عمرانو توسعه شاهد طرحی را به گفته خودشان به ارزش پنج هزار میلیارد تومان افتتاح کرد در زمین 400 هکتاری چمستان نزدیکی امل و حالا بعد از گذشت یکسال فقط جای کلنگ در زمین به اون عظمتی مشخص است به فیلمهای هالودی زیاد نگاه میکنند که400 هکتار میتواد مواد غذایی40 میلیون نفر را بدهد اینها همش کشک و فقط بخاطر اینکه در فانون70 درصد زمین در تفکیک به شهرداری میرسد با چنین طرحی 30 درصد را ساختمان سازی میکنند و به قیمتهای نازل برای خودشان میفروشند چون زمین را 40 سال پیش خریده اند و بقیه طرح است و هیچکس نمیتواند تصرف کند برای همین شرکتها تجدید ارزیابی نمیدهند تا در انها فساد و بخور بخور باشه