60 میلیون تومان حقوق می گیرند باز هم می گویند کم است!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ صریحا با درخواست وزیر بهداشت برای اضافه کردن حقوقها مخالفت کرد.

به گزارش تحریریه، چندی قبل بود که وزیر بهداشت طی نامه ای به محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از وی درخواست کرد که پیگیر اضافه کردن حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد.

انتشار این نامه در شرایطی که مردم بشدت درگیر مشکلات اقتصادی هستند کافی بود تا واکنش تند بسیاری از مردم و مسئولین را همراه داشته باشد.

در تازه ترین این واکنشها علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰  مجلس، در خصوص نامه اخیر وزیر بهداشت به معاون رئیس جمهور در خصوص مستثنی شدن اعضا هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سقف حقوق و مزایا و مالیات مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مردم محترم هستند و کسی تلاش‌های آنان در دوران کرونا را فراموش نمی‌کند اما این مسایل توجیهی برای تغییر یا نقض قانون به نفع یک گروه یا قشر خاص نیست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اعضای هیات علمی دانشگاه‌های پزشکی تا سقف حدود ۶۰ میلیون تومان می‌توانند دریافتی دولتی داشته باشند که این رقم کمی نیست؛ اما باز هم در خواست افزایش حقوق و دستمزد می‌کنند که این در شرایطی که دیگر اقشار جامعه تحت فشار اقتصادی هستند، پذیرفته نیست.

پایان/

۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: 13737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 15
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      11 2
      اینا جای فرهنگیان بودند چه میکردند؟ خیلی توقع بالا دارند در صورتی که در کشور بیشترین رغاه را همینا دارند
    • فوق تخصص عضو هیات علمی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 2
      چرا یک فوق تخصص که می تواند در یک روز به اندازه کل حقوق هیات علمی و تدریس از مطب و بیمارستان بدست بیاور و یا با مهاجرت می تواند تا لااقل 20 برابر این رقم درآمد داشته باشد وقت خودش را با تدریس هدر دهد؟ آقای نماینده. این افراد مانند امثال جنابعالی بدون حضور در کلاس و با رابطه در فلان دانشگاه یالقوز آباد مدرک نگرفته اند که حالا چند میلیون برایشان زیاد به نظر برسد
      • عضو هیات علمی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
        2 1
        هستند کسانی که با معدل های بالا و با مقالات علمی در سطح بین المللی و فارغ التحصیل از بهترین دانشگاهها در حال حاضر حقوق زیر 15 تومن میگیرند. آقای محترم خودت را خیلی بزرگ جلوه نده و به کسی هم توهین نکن. ملت ما شهید داده که رانت نباشه. عدالت برقرار باشه کسانی که رویا و خوابهای طلایی را در مهاجرت میبینند بروند گورشان را آنجایی که مبالغ نجومی می دهند بکنند. شخصیت هر کس از الفاظش پیداست. لطفا به کسی توهین نکنید. بروید تحقیق کنید اکثر افرادی که حقوق نجومی میگیرند از همون دانشگاههای به اصطلاح "دانشگاه یالقوز آباد" شما مدرک گرفته اند. و این امنیت و اقتداری که در کشور حاکم هست نتیجه همت و اراده و شجاعت کسانی است که زندگی خدا پسندانه را بر زندگی لاکچری و شیطانی ترجیح داده اند. مواظب حرفهایمان باشیم.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 0
      بله و جالبه تو این شرایط که تعداد زیادی از دکتران عزیز مهاجرت میکنند و تعداد زیادی از شهرهای ایران با کمبود دکتر متخصص و دکتر عمومی مواجه هستند در کنکور به صورت قطره چکانی سهمیه پزشکی و علوم مرتبط در نظر گرفته شده !!!!! وقتی سهمیه پذیرش پزشک در کنکور در اختیار وزارت بهداشت باشد بهتر از این نمیشود و فقط به فکر شلوغ کردن مطب ها و البته صف های طولانی جهت ویزیت و همچنین زیر میزیها که مردم همه به آن واقف هستند مواجه خواهیم شد لطفا فقط یه درخواست این وضیعت را تغییر دهید ممنون
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      4 3
      لطفاً به سخنگوی کمیسیون اصل نود بگید اگر کسی از اعضای هیات علمی که شصت میلیون ماهیانه دریافتی دارد در همین خبرگزاری اعلام کنه
    • ناشناس IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 0
      اعضا هییت علمی دانشکاههای علوم‌پزشکی نه تنها حقوق بالا دارند، بلکه در بیمارستانها از مزایای زیادی منجمله کارانه ، حق العملهای جراحی و....بهره مند هستند. تازه درآمد زیادی هم بابت ویزیت بیماران درکلینیک و مطب هاشون میگیرند. واقعا در کشور ما متخصصان واعضا هیئت علمی خدایی میکنند. بقیه اقشار جامعه مثل کارگران، شغل آزاد، بازنشسته ها و‌کارمندان با مشکلات اقتصادی دست و پنحع نرم میکنند و فشار اقتصادی مربوط به ابن اقشار جامعه است.
    • داود IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      3 1
      این ها دستمزد میلیاردی که داخل مطب هایشان از مردم میگیرند رو با حقوقی که از هیات علمی دریافت میکنند رو مقایسه میکنند و میگویند کم هست.بابا شما واقعن دارید با جون مردم تجارت میکنید نه طبابت
    • یار سیصد و سیزدهم IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      کسانی را که چشم طمع به بیت المال مسلمین دوخته اند و با حرص و ولع جیبشان را با حقوق های نجومی پر کرده اند. کمر کارمند بازنشسته و کارگر زیر فشار تورم ساخت دستان شوم برخی نامسئول بی شرف شکسته است. دولت برای حقوق های نجومی باید فکر اساسی کند و آنهایی که از ضعف قانون سو استفاده کرده به بیت المال دست می برند. دستشان را قطع و نفسشان را بگیرد. دشمن کمین کرده در داخل هرگز نگران مردم مستضعف و بدبخت نیستند که طول سال در سفره هایشان حتی نان خشک هم پیدا نمی شود. ننگ و لعنت بر نامسئولان بی کفایت که فقط به فکر زر و زیور اندوزی هستند. برخی آنقدر در تجملات و پول غرق شده اند که چشم بصیرتشان را پول کور کرده است. به کدامین سمت و سو میرویم. آه ملت مستضعف عاقبت یقه رانت خواران و مزدوران نامسلمان را خواهد گرفت. نفرین به آنان که با نام قانون بیت المال مردم را غارت میکنند و با زر و زور و تزویر زندگی را بر مردم جماعت هر روز تنگ تر و تنگ تر می کنند.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      خدای من شصت میلیون مگه در یکماه چه میکنند؟؟؟؟
    • صدیقه سیف زاده IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      موافق نیستم حقوقشان اضافه شود اگر اضافه شود اجهاف به جامعه است
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 1
      اولین وزیری که رئیسی باید اخراج کنه همین وزیر بهداشت هست.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 2
      خوب نیست نماینده مجلس هوچی گری کند. فقط یک فیش 60 میلیون تومانی اعضا هیات علمی را منتشر کنید.
    • مح IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 2
      اگر یک متخصص یا فوق تخصص در یک عمل جراحی جان انسانی را نجات دهد چند به او میدهید ایا اگر بگوید دستم امروز درد میکند نمی تئانم فرزند شما را عمل کنم با چند حاضرید بدهید ایا شما عمل خود را به یک بی سواد سهمیه ایی خواهید داد یا یک نخبه و وقتی حقوق عادی در خارج 5000 دلار است یعنی 150 میلیون ایا 2500 دلار در ماه برای یک متخصص داخلی زیاد است
      • یار سیصد و سیزدهم IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
        2 1
        چامعه اسلامی یک پزشک را تربیت میکند که در خدمت بیماران خود باشد نه اینکه با پول و امکانات کشور بخواد درس بخواند بعد از اینکه مدرک تخصصش را گرفت به آرمانهای کشور پشت پا بزند و طبابتش را با پول معامله کند. وزارت بهداشت بعنوان متولی تربیت پزشکان متعهد طوری باید عمل کند که سالانه همه ی فرزندان این ملت که عاشق رشته پزشکی هستند بتوانند در این رشته به دانشگاه قدم بگذارند. و هر گونه محدودیت را از میان بردارد. فضا های دانشگاهی علوم پزشکی به روی همه ی فرزندان این سرزمینباید باز باشد. تمام مشکلات کمبود پزشک زیر سایه اهریمنی وزارت بهداشت است. دولت باید همت به خرج دهد و ما باید در شرایطی باشیم که از هر خانه ای در ایران عزیزمان چندین پزشک بیرون آید تا برخی فکر نکنند که با زور همینکه پزشک شدند خیال کنند که خیلی نخبه بودند و کار هر کسی نیست و بدنبال اخاذی حقوق نجومی از بیت المال ملت باشند.
    • مح IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 2
      حقوق یک کارگر معدن حداقل در خارج 1000 دلار است