روند انتصابات دولت کُند و یک جاهایی مبهم است/ نمی شود به دلیل اعتماد داشتن، اقوام و خویشان را بیاوریم

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه، کشور باید براساس قانون اداره شود، نه روابط شخصی گفت: روند انتصابات دولت کُند و یک جاهایی مبهم است، نمی شود به دلیل اعتماد داشتن، اقوام و خویشان را بیاوریم.

به گزارش تحریریه، روح الله ایزدخواه، نماینده تهران در مجلس گفت: (درباره روند انتصابات از ابتدای دولت تاکنون) روند انتصابات کُند است و یک جاهایی مبهم است. درخصوص بعضی استان‌ها روی استاندار خیلی حرکت‌های سینوسی و رفت و برگشتی زیاد است و خب این باعث می‌شود که در فضای اجرایی و بخش‌های میانی و پایینی دولت توقف و ابهام ایجاد شود.

(درخصوص ادامه حضور مدیران دولت قبل در این دولت) نمی‌شود یک حکم کلی داد که هر مدیری که از دولت قبل بوده باید عوض شود.
اما تغییر مدیرانی که تاکنون با یک تفکری در حال اداره کشور بودند و کم آوردند و کشور را به اینجا رساندند از هر جناحی که باشند، لازم است

به‌نظرم یک چندمدیریتی در دولت برای انتصابات حاکم شده و به همین دلیل باعث شده که روال کند شود، یعنی از چند مرجع مختلف دارد تصمیم‌گیری می‌شود و این باعث شده است که یک مقدار انتصابات کند باشد.

این استدلال که گاهی شنیده می‌شود که مدیری را از اقوام و خویشان منصوب می‌کنند و می‌گویند به دلیل اعتماد است، از اساس غلط است. اینجا دو سوال مطرح می‌شود اولا مگر شما چند قوم و خویش مطمئن (قابل اطمینان) دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید و دوم اینکه از کجا معلوم قوم و خویش شما مطمئن است و نزدیکان یک مدیر دیگر مطمئن نیستند؟
کشور شخص‌محور اداره نمی‌شود، کشور قانون‌محور اداره می‌شود. هرکسی می‌آید باید طبق قوانین عمل کند
انتظار ما این است که شخص آقای رئیس‌جمهور با این نوع تفکر و استدلال مقابله مستقیم و واضح داشته باشند. دلیل نمی‌شود ما اقوام و خویشان را بیاوریم و بگوییم به دلیل اعتمادی است که به آن‌ها داریم. این غلط است و قحط‌الرجال نیست، کشور باید براساس قانون اداره شود نه رابطه شخصی

پایان/

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 13775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =