پژو 405 چند میلیون تومان ارزان می شود؟ فعلا نخرید

پژو 405  نخرید زیرا با صلاح قیمتی که در راه است دهها میلیون تومان ارزان خواهد شد. 

به گزارش تحریریه، بررسی بازار خودرو با تاکید بر خودروهای پرتیراژ و ارزان که اقبال مصرف کننده ایرانی به آنها بیشتر است نشان می دهد که بهتر است مصرف کنندگان ایرانی پژو 405 نخرند زیرا دهها میلیون تومان ارزان خواهد شد. 

پس از تلاش مشترک میزهای بازار، کسب و کار و اقتصاد تحریریه در تماس ممتد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اکثریت نمایندگان قانع شده اند که قیمت های کنونی کارخانه زیر قیمت تمام شده است و می بایست افزایش یابد و نتیجه آن افزایش مجدد قیمت کارخانه نیست، بلکه به دلیل اقتصادی شدن فروش فوری، خودروسازان بهانه کمبود قطعه را کنار گذاشته و عرضه را زیاد می کنند که نتیجه آن متعادل شدن دو سوی عرضه و تقاضا در قیمت های جدید کارخانه است. نتیجه اینکه در مورد پژو 405 قیمت کارخانه به 145 تا 160 میلیون تومان خواهد رسید. اما جای نگرانی ندارد زیرا قیمت بازار را کاهش خواهد داد. 

به زبان ساده تر، قیمت بازار از 288 میلیون تومان کنونی به حدود 160 میلیون تومان کاهش می یابد که رقم قابل توجهی است و خرید این مدل قدیمی را برای مردم امکانپذیر می سازد. یعنی با یک تغییر سیاست ساده می توان قیمت این مدل را بیش از 100 میلیون تومان کاهش داد.

سیاست مخرب شورای رقابت در دوران رضا شیوا باعث زمینگیر شدن صنعت خودروسازی ایران شد و در صورتی که سریعا قیمت کارخانه اصلاح نشود، ایران خودرو و سایپا با زیان های سنگینتری روبرو خواهند شد. 

پایان/

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 13782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      خدالعنت کند این سایت را خداعذاب شمارا زیادکند خداشما وان خودروسازان جنایبتکارراعذاب کند