افشا برای نخستین بار| قیمت واقعی مرغ چقدر گران شده است؟

اطلاعات جدید از واقعیت قیمت مرغ در بازارهای جهانی نشان می دهد که ذی نفعان گیرنده دلار 4200 تومانی از عملیات فریب برای غارت مجدد 170 هزار میلیارد تومانی استفاده کرده اند.

به گزارش تحریریه، استدلال های نارسا و فریبکارانه درباره افزایش دو برابری قیمت نهاده های دامی در بازارهای جهانی با هدف توجیه ادامه پرداخت دلار 4200 تومانی از طرف ذی نفعان رانتی، با اطلاعات جدید برملا می شود و نشان می دهد که برنامه ای پیچیده برای غارت مجدد 170 هزار میلیارد تومانی برای نیمه دوم سال 1400 در جریان است. 

تارنمای «wealthdaily» در گزارشی داشت: از ماه می(اردیبهشت 1400) تاکنون، قیمت مرغ بر اساس قیمت هایی که در فروشگاه می پردازید  ۴.۲۵ درصد، قیمت گوشت گاو ۹.۶۹ درصد و قیمت گوشت خوک ۹.۷۸ درصد افزایش یافته است.

یعنی قیمت نهاده ها، دارو و جوجه یک روزه برای مزارع پرورش مرغ به گونه ای افزایش یافته که در نهایت به افزایش قیمت تنها 4.25 درصدی قیمت مرغ انجامیده است، درحالیکه عده ای در ایران مدام استدلال می کنند که قیمت نهاده های دامی دو برابر شده و به همین دلیل تخصیص 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی کم بوده و همین مقدار باید برای 6 ماهه دوم سال 1400 نیز تخصیص یابد. 

میز اقتصاد تحریریه بارها با داده های متقن اثبات کرده است که دلار 4200 تومانی به ام المصائب اقتصاد ایران تبدیل شده است و تا زمانی کنار گذاشته نشود بازارهای ارز و کالاهای مشمول آرامش نخواهند شد. ناآرامی بازار ارز بر تورم نیز اثرگذار بوده و بازار را در برزخ نگاه داشته است. 

پایان/

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 13866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =