چرا بورس ریخت؟/ بازار مثبت در هفته آخر آبان ماه در انتظار سهامداران!

روند بورس در هفته آخر آبان نشان می دهد، شاخص کل بازار سرمایه به یک مقاومت جدی برخورد کرده است اما سهامداران می توانند امیدوار باشند، شاخص کل وارد کانال پایین تر نخواهد شد.

به گزارش تحریریه، در هفته چهارم آبان ماه نیز روند بورس یک حرکت نوسانی بود که نشان از رویگردانی سهامداران از سهم های شاخص ساز داشت. بازدهی منفی نمادهای کوچک بازار که خود را در شاخص کل هموزن نشان می دهد نسبت به بازدهی شاخص کل هموزن بسیار کمتر بوده است. به عبارت دیگر، در هفته گذشته بازار سرمایه روند نزولی داشت و کمترین بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در 5 هفته اخیر ثبت شد.

شاخص کل در هفته چهارم آبان ماه، اگر چه با بازدهی منفی روبه رو شد؛ اما به نظر می رسد شاخص در نقطه مقاومت شکل گرفته در کانال 1.4 میلیون واحد راحت تر می تواند مسیر صعودی را دنبال کند.

افت 3.1 درصدی شاخص کل

شاخص کل بورس در هفته چهارم آبان نزول کرد و بازدهی منفی 3.1 درصدی را ثبت کرد. در اولین روز هفته شاخص کل بیش از 17 هزار واحد افت کرد و روز یکشنبه رشد 3 هزار و 271 واحدی را پشت سر گذاشت.

در کل هفته هزار و 208 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 246 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 623 درصدی داشته است.

پایان/

۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 14038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =