قیمت نفت در دوراهی/ ششمین کاهش هفتگی نفت ثبت شد

با وجود اینکه، اینکه اوپک اعلام کرده بود در صورتی که نگرانی ها از Omicron به تقاضای انرژی لطمه بزند، آماده است تولید خود را در هر زمانی کاهش دهد، قیمت نفت آمریکا روز جمعه کاهش یافت.

به گزارش تحریریه، علیرغم اینکه اوپک اعلام کرده بود در صورتی که نگرانی ها از Omicron به تقاضای انرژی لطمه بزند، آماده است تولید خود را در هر زمانی کاهش دهد، قیمت نفت آمریکا روز جمعه کاهش یافت و ششمین کاهش هفتگی متوالی را ثبت کرد.

نفت WTI با 24 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 66.26 دلار در هر بشکه رسید. در هفته، شاخص نفت خام آمریکا 2.8 درصد کاهش یافت. WTI همچنین پس از رسیدن به بالاترین سطح هفت ساله 85.41 دلاری در هفته منتهی به 15 اکتبر، در مجموع در شش هفته گذشته 20 درصد کاهش داشت.

نفت خام برنت معامله شده در لندن، معیار جهانی نفت، 21 سنت یا 0.3 درصد افزایش یافت و به 69.88 دلار رسید. اما پس از رسیدن به بالاترین قیمت 86.70 دلاری 4 درصد در هفته، و 18 درصد در مجموع در شش هفته گذشته کاهش یافت.

به نظر می‌رسد  Omicron روند صعودی نفت در سال 2021 را تغییر داده است، بسیاری از افراد فکر می‌کردند تا پایان سال به 100 دلار در هر بشکه یا حداقل 90 دلار برسد. با وجود تغییر قیمت در شش هفته گذشته، WTI در سال 36 درصد افزایش یافته است در حالی که برنت 35 درصد افزایش نشان می دهد.

از زمانی که مقامات بهداشتی روز چهارشنبه اولین مورد Omicron در ایالات متحده را در کالیفرنیا اعلام کردند، حداقل هشت مورد عفونت دیگر گزارش شده است که پنج مورد از آنها در شهر نیویورک (کانون اولیه کووید-19) در سال 2020 است.

پایان/

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 14612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =