واکسن بی‌تاثیر بود! محدودیت‌ها باز می‌گردند

شهردار نیویورک اعلام کرد شهروندان برای دسترسی به رستوران ها، سالن های ورزشی و دیگر سرگرمی ها نیاز به واکسیناسیون کامل دارید و کودکان 5 ساله هم باید حداقل یک دوز نزریق انجام داده باشند. حتی به مردم توصیه شده است بدون توجه به واکسن در خانه های خود نیز ماسک استفاده کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Infowars» نوشت، در دنیایی که با افراد واکسینه نشده برخورد بدی می شود، این خبر جدید موضوع تعجب آوری نیست. شهردار نیویورک اعلام کرد که ساکنان ملزم به واکسیناسیون کامل برای دسترسی به غذاخوری، سرگرمی و تناسب اندام می کند. این یک قانون سختگیرانه تر از الزامات موجود برای مردم است.

«بیل دی بلازیو» شهردار نیویورک گفت که این قانون جدید همچنین به این معنی است که کودکان 5 تا 11 ساله نیز باید حداقل یک دوز برای ورود به رستوران ها زده باشند. این قانون جدید از 27 دسامبر اجرایی می شود. شهردار نیویورک روز دوشنبه در مصاحبه ای با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»گفت: «الزامات برای تزریق واکسن تنها چیزی است که واقعا این بیماری را از بین می برد. بیایید بیشتر به این الزامات متعهد باشیم».

شهردار همچنین این دستورات را یک «حمله پیشگیرانه» خواند و بار دیگر از همه نیویورکی‌ ها خواست تا واکسن را تزریق کنند؛ اقدامی که به ویژه در میان جمعیت‌ های اقلیت مانند سیاه ‌پوستان نیویورکی محبوبیتی ندارد.

دی بلازیو گفت: «ما در شهر نیویورک تصمیم گرفته‌ ایم از یک حمله پیشگیرانه استفاده کنیم تا واقعا کاری جسورانه برای جلوگیری از رشد بیشتر کووید و خطراتی که برای همه ما ایجاد می‌کند انجام دهیم. بنابراین از امروز، ما این اقدام را برای اولین بار در کشور را اعلام خواهیم کرد. کمیسر بهداشت ما دستور واکسن را برای کارفرمایان بخش خصوصی به صورت سراسری اعلام خواهد کرد.

اما قبل از بیان این اظهارات، دی بلازیو احتمالا باید تجربه بلژیک را مورد بررسی قرار دهد. کشوری که بیش از یک ماه از دستور جدید ماسک آن می گذرد و با وجود نرخ 87.4 درصدی واکسیناسیون بزرگسالان، موارد ابتلای آن به بالاترین حد خود رسیده است.

طبیعتا، نیویورک پس از جشن شکرگزاری علاوه بر افزایش موارد ابتلا به کووید  19 شاهد چند مورد از نوع اومیکرون نیز بوده است. به گفته «کتی هوکول» فرماندار نیویورک، به نظر می رسد که این موارد تاکنون به هم مرتبط نیستند اما مقامات به مردم هشدار داده اند که فرض کنند در حال حاضر این بیماری در جامعه گسترش یافته است.

دی بلازیو گفت: «ما باید فرض کنیم که اومیکرون در جامعه گسترش یافته است. اگرچه اگر این درست بود، شهر احتمالا بیش از تعداد انگشت شمار کنونی از موارد اومیکرون را تایید می کرد.

این شهر هفته گذشته توصیه خود را به ساکنان برای پوشیدن ماسک در داخل خانه بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون افزایش داد و دستورات اضافی واکسن را برای کارکنان مراقبت از کودکان و کارکنان مدارس خصوصی اعلام کرد.

در همین حال، در آخر هفته نیز نیویورک تایمز زنگ خطری را به صدا درآورد که به دلیل افزایش اخیر موارد کووید، بیمارستان ‌ها در شمال ایالت نیویورک تحت فشار هستند. با این حال، بیمارستان‌ ها در سایر بخش ‌های شمال شرق افزایش اندکی در شمار بیماران داشته‌ اند. اما در شمال ایالت نیویورک، ظرفیت بیمارستان ها 10 درصد کاهش یافته است. این یکی از دلایلی است که فرماندار کتی هوکول به طور موقت جراحی های «انتخابی» را به حالت تعلیق درآورده است.

پایان/

۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 14726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =