افزایش صادرات نفت ایران با استناد به آمار نهادهای بین‌المللی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رقم صادرات نفت ایران با استناد به گزارش‌های مؤسسه‌های بین‌المللی و شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی در مصاحبه ای، به قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این قرارداد نویدبخش احیا و توسعه همکاری اقتصادی با این کشور است که می‌تواند نقشه آمریکا برای حذف ایران از بازار گاز منطقه را خنثی کند.

وی افزود: احیای روابط اقتصادی با ترکمنستان گام مهمی بود که برداشته شد، کشور ترکمنستان همسایه ایران است و ما با امضای قرارداد گازی روابط‌ خود با ترکمنستان را تقویت کردیم و به‌یقین این موضوع به نفع کشور است، همچنین این قرارداد گشایش خوبی در حوزه دیپلماسی نیز به‌شمار می‌آید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز به‌دلیل اقدام‌های انجام‌شده، رقم صادرات نفت ایران با استناد به گزارش‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ افزایش قابل‌ملاحظه‌ای یافته‌ است.

سیدابراهیم رئیسی، روز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) در آیین روز دانشجو اعلام کرد: منابع ارزی موجود در وضع خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای نخستی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران اوضاع نیستیم، فروش نفت نیز با وجود تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات افزایش یافته است.

منبع: شانا

پایان/

۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 14795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =