رونوشت خودروسازی فیات از پراید وانت

فیات نسخه‌ای بروز شده از ون باری فیورینو را برای بازار برزیل معرفی کرده است. فیورینو بر اساس هاچ‌بک محرک جلوی Uno ساخته شده که مخصوص بازار برزیل است.

به گزارش تحریریه، فیات نسخه‌ای بروز شده از ون باری فیورینو را برای بازار برزیل معرفی کرده است. فیورینو بر اساس هاچ‌بک محرک جلوی Uno ساخته شده که مخصوص بازار برزیل است؛ بنابراین این پیکاپ کوچک را می‌توان معادل پراید وانت در کشورمان دانست. حال فیورینو مدل 2022 مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها را در بخش فنی، پیشرانه و طراحی تجربه کرده تا همچنان بروز بماند.

فیورینو مدل 2022 در جلو به لطف جلوپنجره معمولی‌تری با لوگوی جدید فیات و سپر جدیدی که البته هنوز هم رنگ نشده، نمای جدی‌تری به خود گرفته است. چراغ‌های جلو هم کمی متفاوت شده و کاپوت تغییراتی جزئی داشته است. پروفیل جانبی و بخش عقبی خودرو اما تغییری نداشته و به‌استثنای لوگوی فیات که کمی کوچک‌تر شده، همچنان مثل قبل است.

 در داخل فیورینو، داشبورد جدیدی دیده می‌شود که از پیکاپ جدید فیات استرادا گرفته شده اما در اینجا فاقد نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است زیرا فیورینو یک پیکاپ ارزان‌قیمت است. البته در مقابل راننده صفحه آمپر جدیدی با یک LCD برای کامپیوتر سفری جای گرفته است تا این باربر اقتصادی را کمی مدرن‌تر کند.

دیگر ویژگی‌های داخلی جدید فیورینو هم شامل صندلی‌های راحت‌تر با روکش‌های مقاوم در برابر سایش، چهار محفظهٔ جدید برای اشیاء، رو دری‌های بازطراحی شده با فضای بیشتر برای آرنج و سیستم تهویهٔ بهبودیافته می‌شود که کابین را 18 درصد سریع‌تر خنک می‌کند. تجهیزات استاندارد این خودرو اما بسیار ابتدایی هستند و صرفاً شامل فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، پنجره‌های برقی، ریموت کنترل، ESC، کنترل کشش و چراغ‌های مه شکن می‌شود.

 زیر کاپوت فیورانو نسخه بروز شده‌ای از پیشرانه 1.4 لیتری EVO Flex قرار گرفته که مصرف سوخت کمتری دارد (11.8 درصد مصرف بنزین کمتر یا 8.3 درصد مصرف اتانول کمتر). این موتور حالا با بنزین 84 اسب بخار و با اتانول 86 اسب بخار قدرت به همراه 120 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که کمی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی بروز شده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ازجمله دیگر تغییرات فنی این پیکاپ کوچک هم می‌توان به سیستم تعلیق عقب جدید اشاره کرد که از استرادا گرفته شده است. فیورینو ظرفیت حمل 650 کیلوگرم بار را دارد. فیات فیورینو فیس‌لیفت هم‌اکنون با قیمت 100 هزار رئال معادل 17,500 دلار در برزیل قابل خریداری است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک در دیگر بازارهای آمریکای لاتین هم عرضه شود.

 منبع: چرخان

پایان/

۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 14887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =