عبدالباری عطوان: اسرائیل حماقت کند نابود می‌شود

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد ایران برای مقابله با هرگونه حمله به تاسیسات هسته ای خود در آمادگی کامل به سر می برد و هر حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی، سرزمین اسرائیل را غیرقابل سکونت می کند.

به گزارش تحریریه، عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در فایلی که در «یوتیوب» درباره ماجراجویی های اخیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد گفت: خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مسوول بلندپایه آمریکا ادعا کرد رژیم اسرائیل و آمریکا اکنون در حال طراحی حمله ای به ایران با هدف ویران سازی تاسیسات هسته ای ایران هستند. «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل به همراه رئیس موساد با هدف هماهنگی درباره این طرح به آمریکا سفر کرده اند. 

عطوان افزود: موضوع ایران خطرناک و پرونده ایران بسیار داغ است. بنی گانتس به همراه رئیس موساد با «لوید اوستین» وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت و گو کرده و آنها ادعا کرده اند که در صورت شکست مذاکرات هسته ای، آماده حمله به ایران هستند. این در حالی است که ایرانی ها اعلام کرده اند که باید همه تحریم ها از ایران برداشته شود و ۲۰۰ میلیارد از اموال بلوکه شده ایران به این کشور برگردانده شود. این درخواست ایرانی ها بسیار آشکار است. ایرانی ها به این شرط های خود پایبند هستند. فشارها و تحریم های بسیاری علیه ایران اعمال شد، اما ایرانی ها مانند کوه استوار مقاومت کردند. 

عطوان در بخشی دیگری از اظهارات خود آورد: هرگونه حمله نظامی به ایران قطعا شکست آمریکا و رژیم اسرائیل را به دنبال خواهد داشت. رژیم اسرائیل نخواهد توانست در برابر قدرت موشک های ایران مقاومت کند. اگر ایران موشک های خود را به سرزمین های اشغال شده شلیک کند این سرزمین ها دیگر قابلیت زندگی را نخواهند داشت و همه این سرزمین ها ویران خواهند شد. ایران با قدرت تمام از تاسیسات هسته ای خود دفاع خواهد کرد.

وی افزود: ایران یکی از ۴ کشور بزرگ جهان در زمینه تولید موشک و پهپاد است. اسرائیلی ها در ترس و هراس به سر می برند. اگر ایرانی ها به سلاح هسته ای دست یابند اسرائیلی ها جرات شلیک یک فشنگ به سوی نوار غزه و جنوب لبنان را هم نخواهند داشت. وضعیت آمریکا و همپیمانان آن در منطقه از شرایط بد به شرایط بدتر سیر می کند. ایران برای مقابله با هرگونه حمله به تاسیسات هسته ای خود در آمادگی کامل به سر می برد. منطقه هم به طور کلی تغییر خواهد کرد. 

پایان/

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 14925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ariuo US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      فراموش کرده اسراییل کلاهک اتمی دارد