حقوق نجومی در سفارتخانه های ایران در خارج

وظیفه رایزن های اقتصادی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی چه بوده است که پس از 40 سال در نقطه اول متوقف مانده ایم.

به گزارش تحریریه، سیدمسعود میرکاظمی در گردهمایی سفرای ایران در کشورهای همسایه اضافه کرد: با تغییر ریل بودجه، وظایف سفرای ایران در کشورهای دیگر سنگین‌تر شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: در بودجه ۱۴۰۱ به توسعه بخش گردشگری نگاه ویژه‌ای شده است. در بودجه سال آینده با تغییر ریل بر شاخص‌های کلان تمرکز شده و آنچه موجب کسری بودجه و به تبع آن افزایش نرخ تورم می‌شد را پیش‌بینی و جلوی آن را گرفته‌ایم.

میرکاظمی تاکید کرد: برای تحقق رشد هشت درصدی نیاز به منابع داخلی و خارجی داریم.

اما چیزی که آقای میرکاظمی به آن اشاره نکرده این است که، جمهوری اسلامی ایران نزدیک به 150 سفارتخانه و نمایندگی در کشورهای مختلف دارد و نزدیک به 100 سفیر و هر سفارتخانه دارای اعضایی می باشد که شامل سفیر، کاردار، رایزن اقتصادی و فرهنگی، کارمند محلی که در خیلی زمانها فرزندان و اعضای خانواده ماموران سفارت و متنفذین و غیره است. مشخص نیست که دقیقا طی این چهل و اندی سال سفرا و رایزن های اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف به غیر از دریافت حقوق به دلار و یورو چه نقشی برای جذب سرمایه خارجی و جذب توریست انجام داده است و خروجی این همه حقوق های ارزی به این کارمندان جمهوری اسلامی چه بوده است.

لذا تقاضای اکثریت مردم در این زمینه از دولت سیزدهم و مجلس این است که برای هر سفارتخانه و نمایندگی های ایران در خارج از کشور وظایفی را برای جذب توریسم و سرمایه گذار مشخص کرده و طی مدت زمانی خاصی از سفرا و رایزن ها نتیجه را خواهان باشند، تا افرادی عمل گرا بتوانند در سفارتخانه های ایران انجام وظیفه نمایند.

حق ماموریت ماموران ایرانی در سفارتخانه ها به یورو پرداخت می شود که عمدتا بیش از 5000 یورو و تا ارقامی بالاتر است. 

پایان/

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 15073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 0
      کارمندان وبازنشستگان منتظز همسان سازی 16 با لایحه ساله بودند ولی متاسقانه امتیاز به گزوه با اعتراض دادند و تداوم ظلم وستم به اکثریت ادامه دارد تا نجومی بگیران چراغ خاموش به بلعیدن حقوق سر پوش بگذارند. خواهشمند است مسئول آگاه حکومتی با صیانت از خون شهدا جلوی این تبعیض وستم را بگیرند وقانون حرف آخر باشد.نه رانت وپاتی بازی وخط بازی که به ضر انقلاب ومردم است.
    • ازکار افتاده تامین اجتماعی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 0
      ما هنموز یه چیز رو نفهمیدیم یه عده حقوق نجومی میگیرند ولی از چه کسی حقوق میگیرند این برای ما روشن نیست یا مسئولین امر یه که که ای لا کوکوشونه یا اونهائی که حقوق نجومی میگیرند اینا حقوق نچومی میگیرند ولی چه کسی به انها این حقوق را میدهد