نماینده مجلس: کشور به متخصص اقتصادی همچون شمس‌الدین حسینی نیاز دارد

«مصطفی مطورزاده» نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، در زمینه ویژگی اصلی کاندیدای ریاست جمهوری، توجه به یک متخصص اقتصادی را از شاخص‌های مهم برشمرد و در این راستا دکتر سید شمس الدین حسینی را از شخصیت های واجد شرایط برای تصدی پست ریاست جمهوری معرفی کرد.

«مصطفی مطورزاده» منتخب مردم خرمشهر و مینوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه اقتصادی «تحریریه»، نیازهای اقتصادی کشور را اولویت نخست برشمرد و گفت: سرمایه گذاری اقتصادی و برون‌رفت از چالش‌های موجود مانند ناترازی‌های بانکی از نیازهای اصلی کشور است که باید به مولفه های امنیت ملی مانند ثبات اقتصادی، مهار تورم و بیکاری پیوند بخورد.

مطورزاده با توجه به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اظهار کرد: شخصیتی می‌تواند شایستگی لازم برای خدمت به مردم را داشته باشد که امتحان خود را در عرصه خدمتگزاری پس‌داده باشد، کار اجرایی، علمی و قانونگذاری انجام داده باشد و دلسوز ساده زیست باشد.

نماینده مجلس: کشور به متخصص اقتصادی همچون شمس‌الدین حسینی نیاز دارد

وی یکی از شاخص‌هایی که در زنجیره مدیریت کشور مفقود بوده است را توجه به یک متخصص اقتصادی برشمرد و ادامه داد: نیاز امروز کشور ما به شخصیتی است که درکنار تخصص اقتصادی، دارای سوابق پارلمانی، اجرایی و برآمده از فضای علمی کشور باشد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در ادامه دکتر «سید شمس الدین حسینی» وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد را از شخصیت ‌های واجد شرایط اعلام کرد و گفت: از خواسته های قلبی من برای کشور، این است که یک شخصیت معتقد به نظام و رهرو مقام معظم رهبری و اسلام مانند دکتر سید شمس الدین حسینی در صدر قوه مجریه کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: دکتر حسینی توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و حاشیه‌ای کشور دارد و دیدگاه پیشرفت و توسعه‌ای ایشان خود یک مکتب است که با فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با دکترین اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال که جهش اقتصادی است هم جهت است.

مطورزاده روحیه مردمی و تعامل با ارکان نظام را از مولفه‌های اخلاقی دکتر حسینی برشمرد و افزود: در تراز ریاست جمهوری، دکتر حسینی هم توان یک جوان را دارند و هم تجربه یک پیر را و به شدت معتقد به احترام و کرامت مردم هست و سفرهای متعدد ایشان به مناطق مختلف کشور خود مهر تاییدی بر روحیه مردمی و باور ایشان به کار جهادی است.

این نماینده مجلس در پاسخ به ارزیابی عملکرد دکتر حسینی در وزارت اقتصاد گفت: در دوران مسئولیت ایشان در وزارت اقتصاد، ضریب جینی که از شاخص‌های اندازه‌گیری نابرابری در توزیع ثروت و درآمد محسوب می‌شود، در بهترین وضعیت تاریخ ایران قرار گرفت.

وی در پایان افزود: می‌بایست یک کارزار انتخاباتی بین نخبگان و کسانی که دغدغه توسعه کشور و بهبود زندگی مردم را دارند راه بی‌افتد، تا یک شخصیت اقتصادی مجرب، آکادمیک و صاحب فکر و ایده همچون سیدشمس¬الدین حسینی در راس دستگاه اجرایی کشور قرار گیرد.

پایان/

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 29731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =