جریمه سنگین ۲۱ میلیون تومانی برای تخلف از سرعت مجاز

برای تخلف ۷۰ کیلومتری از سرعت مجاز در خیابان ها و جاده های این کشور مبلغی بیش از ۲۱ میلیون تومان (۶۸۰ یورو) و نمره منفی به همراه چندماه تعلیق گواهینامه رانندگی تعیین کرده است.

به گزارش تحریریه، در بخش اول از مجموعه گزارش های مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان به مقایسه میزان جرایم برای تخلف از سرعت مجاز تا ۳۰ کیلومتر اشاره و شرایط با ایران مقایسه شد.   

در گزارش دوم از این مجموعه به سرعت های بالاتر از آن پرداخته می شود.

ایران

در سختگیرانه ترین حالت برای تخلف بیشتر از ۳۰ کیلومتری سرعت و فراتر از آن در مناطق شهری معادل ۲۱۰ هزار تومان (اندکی بیشتر از ۶ یورو) جریمه تعیین شده است. 

جدول زیر میزان جریمه در شهرهای بزرگ، شهرستان ها و مناطق روستایی را نشان می دهد.

تجاوز از سرعت مجاز(بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت)

۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال

حدود ۶ یورو

۱,۸۹۰,۰۰۰

   ریال

۱,۰۵۰,۰۰۰ ریال 

حدود ۳ یورو

آلمان 

در آلمان اما میزان جرایم با وجود خودروهای به روز و زیرساخت های جاده ای مناسب، جرایم مختلفی برای تخلف با سرعت های متفاوت در نظر گرفته شده است.

*جریمه سرعت غیر مجاز از ۳۱ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت در داخل محدوده شهری ۱۶۰ یورو معادل ۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و۳۲۰ تومان و در خارج شهر ۱۲۰ یورو معادل ۳ میلیون و۷۲۳ هزار و۲۴۰ تومان است. این سرعت غیرمجاز یک امتیاز منفی و همچنین یک ماه تعلیق گواهینامه در درون شهر را به همراه خواهد داشت.

*جریمه سرعت غیر مجاز از ۴۱ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت در داخل محدوده شهری ۲۰۰ یورو معادل ۶ میلیون و۲۰۵ هزار و۴۰۰ تومان و در خارج شهر ۱۶۰ یورو معادل ۴ میلیون و۹۶۴ هزار و۳۲۰ تومان است. این سرعت غیرمجاز ۲ امتیاز منفی و همچنین یک ماه تعلیق گواهینامه در داخل و خارج از محدوده شهری را به همراه خواهد داشت.

*جریمه سرعت غیر مجاز از ۵۱ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت در داخل محدوده شهری ۲۸۰ یورو معادل ۸ میلیون  و۶۸۷ هزار و۵۶۰ تومان و در خارج شهر ۲۴۰ یورو معادل ۷ میلیون و۴۴۶ هزار و۴۸۰ تومان است. این سرعت غیرمجاز ۲ امتیاز منفی و همچنین ۲ ماه تعلیق گواهینامه محدوده شهری و یک ماه خارج از محدوده شهری را به همراه خواهد داشت.

*جریمه سرعت غیر مجاز از ۶۱ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت در داخل محدوده شهری ۴۸۰ یورو معادل ۱۴ میلیون و۸۹۲ هزار و۹۶۰ تومان و در خارج شهر ۴۴۰ یورو معادل ۱۳ میلیون و ۶۵۱ هزار و۸۸۰ تومان است. این سرعت غیرمجاز ۲ امتیاز منفی و همچنین ۳ ماه تعلیق گواهینامه محدوده شهری و ۲ ماه خارج از محدوده شهری را به همراه خواهد داشت.

*بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت در داخل محدوده شهری ۶۸۰ یورو معادل ۲۱ میلیون و۰۹۸ هزار و۳۶۰ تومان و در خارج شهر ۶۰۰ یورو معادل ۱۸ میلیون و۶۱۶ هزار و۲۰۰ تومان است. این سرعت غیرمجاز ۲ امتیاز منفی و همچنین ۳ ماه تعلیق گواهینامه در داخل و خارج از محدوده شهری را به همراه خواهد داشت.

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 15109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =