جریمه یک میلیون تومانی جدید برای رانندگان متخلف!

جریمه یک میلیون تومانی جدید برای رانندگان متخلف که قانون آن وجود دارد، اما از طرف رانندگان و پلیس موردتوجه قرار نمی گیرد، به بهبود نظم در رانندگی کمک خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، بسیاری از رانندگان در ایران چراغ راهنمای خودرو را تقریبا بخشی اضافی و کم استفاده محسوب می کنند. با اینکه جریمه بسیار اندکی برای استفاده نکردن از چراغ راهنمای خودرو در نظر گرفته شده است اما حتی از سوی پلیس نیز استفاده نشدن از آن جدی گرفته نمی شود.

قوانین آلمان

از نگاه قوانین استفاده از چراغ راهنما در تغییر خطوط جاده و مسیر حرکت بسیار ضروری است زیرا دیگران را نسبت به تصمیم راننده آگاه می سازد و استفاده نکردن از آن با جرایمی سنگین روبرو می شود.

در آلمان تغییر خطوط حرکت بدون استفاده از راهنمای خودرو حداقل ۱۰ یورو یعنی معادل ۳.۲ میلیون ریال ( معادل۳۲۰ هزار تومان) جریمه دارد. این جریمه در صورتی است که پلیس متوجه این تخلف شود اما اگر این اقدام با خسارت و تصادف همراه باشد میزان جریمه به ۳۵ یورو یا معادل یک میلیون دویست هزار تومان افزایش می یابد.

قوانین ایران 

به رغم اهمیت فوق العاده چراغ راهنمای خودرو در تعیین جهت و اعلام هشدار به خودروهای دیگر اما در قوانین راهنمایی و رانندگی کشورمان مبالغی اندک برای تخلف استفاده نکردن از آن در نظر گرفته شده است. حتی همین مبلغ جریمه اندک هم در بسیاری از موارد اعمال نمی شود.

میزان تجاوز از سرعت مجاز - مکان تخلف  کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی       سایر شهرها  روستاها و راه های روستایی 
عدم استفاده یا استفاده غلط از علایم با دست یا چراغ راهنمای وسایل نقلیه در مواقع لزوم

۲۱۰,۰۰۰

کمتر از یک یورو

۲۱۰,۰۰۰ ۱۰۵,۰۰۰

با مقایسه میزان جریمه متخلفین در ایران و آلمان تنها در موضوع استفاده از چراغ راهنمای خودرو می توان دید که در کمترین حالت آلمان برای این تخلف بدون خسارت حدود ۱۵ برابر ایران جریمه تعیین کرده است. در صورت وقوع خسارت میزان جریمه آلمان حدود ۶۰ برابر ایران تعیین شده است. 

ادامه دارد... 

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 15110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نوروزي IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      6 0
      آمار جالبي هستش لطفا آمار دريافتي حقوق يك نفر در ايران و آلمان رو هم مقايسه كنيد. در ضمن تحت پوشش بودن بيمه و خدماتي كه به مردم ميدن و ...با هم مقايسه كنيد.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      4 1
      خیلی همه چیز شبیه آلمان است که جریمه آن را مقایسه میکنید؟ تفاوت از زمین تا آسمان است
    • آزاد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      4 0
      جریمه یک میلیونی یعنی تقریبا 25% حقوق یک کارگر ایرانی حالا بگویید جریمه 35 یورویی چنددرصد حقوق یک کارگر آلمانی است؟؟!!
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      سرزمین اسلام
    • ناصر آکبری راد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      1 0
      خودتون خجالت نمیکشید این چرندیات رو مینویسید همه قوانین ما با آلمان یکیه فقط این یکی فرق داره؟؟؟؟ ... متاسفم واسه وجود امثال شما ها تو این مملکت...
    • علی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      این دولت خوب داره کپی برداری میکنه از قوانین المان سوسیال به نفع خودش. اما مثل المان ایا امنیت زندگی هم برا ما کپی میکنه؟