پاسپورت کرونایی جعلی فقط ۳۳ میلیون تومان

اقدام هکرها در ارائه و فروش پاسپورت های جعلی کرونایی به مشکل تازه مقام های اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، طبق گزارش رسانه های اروپایی، در آخرین کشفیات پلیس مشخص شد هکرهای فرانسوی ۵۴ هزار پاسپورت کرونایی جعلی ساختند. این هکرها با استفاده از اطلاعات یک پرستار در شهر نانت این تعداد پاسپورت جعلی را فعال کردند.

با اینحال دولت فرانسه می گوید که آنها حداقل ۱۱۰ هزار پاسپورت جعلی را فروخته اند که مورد شناسایی قرار گرفته است.

این سیستم پاسپورتی فرانسه با ساختار واکسنی اتحادیه اروپا در ارتباط است و با اسکن کد دارنده پاسپورت، استفاده از خدمات برای فرد مجاز شناخته می شود. گفته می شود هر گذرنامه تقلبی به مبلغی بیشتر از ۱۰۰۰ یورو فروخته می شود.

استفاده از این گذرنامه های جعلی در آلمان با مجازات زندان همراه است.

«گذرنامه سلامت» فرانسه از تابستان اجرایی شد و دولت از شهروندان خواسته است که مدرک واکسیناسیون یا آزمایش منفی ویروس کرونا را برای دسترسی به بارها، رستوران‌ها، مراکز خرید یا حمل‌ و نقل عمومی و سایر مکان‌ها ارائه کنند.

از همان زمان بحث های زیادی در مورد این سیستم به وجود آمده است و هر هفته هزاران معترض در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه تظاهرات می کنند.

جالبتر اینجاست که از ژانویه ۲۰۲۲، همه بزرگسالان در فرانسه باید برای حفظ اعتبار مجوز سلامت خود واکسن تقویتی را هم تزریق کنند.

اما مشکل مهم لغو قانونی این پاسپورت ها است. این اقدام تنها در صورتی از سوی دولت ها امکانپذیر می شود که کد مجوز فرد صادرکننده (پزشک یا پرستار) باید لغو شود در این صورت حتی افرادی که به صورت قانونی مجوز را از آن فرد متخصص دریافت کرده اند هم از این حق محروم می شوند و مجوز آن ها نیز لغو می شود.

پایان/

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
کد خبر: 15118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =