کمیسیون صنایع مجلس واردات خودرو را راحتتر کرد

پاسخ محکم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان در موضوع واردات خودرو باعث واکنش هایی در محافل حقوقی خواهد شد.

به گزارش تحریریه، پاسخ تند کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان در موضوع واردات خودرو باعث واکنش هایی در محافل حقوقی و کارشناسی خواهد شد و البته بر وضعیت برزخ گونه بازار خودرو داخل نیز اثر خواهد داشت. 

 حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت که: طرح ‎واردات خودرو که از سوی شورای نگهبان رد شد و به مجلس برگشت در جلسه روز سه شنبه کمیسیون صنایع مجلس عینا با اضافه شدن ارز دارای منشا تصویب شد تا پس از تصویب صحن علنی به ‎مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

در واقع مجلس نه تنها بر موضع خود اصرار کرده است، بلکه با اضافه کردن بند واردات با منشا ارز که در طرح قبلی با هدف همراهی با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام حذف کرده بود، یک گام جدی برای حفاظت از جایگاه خود برداشته و بند مربوطه را احیا کرده است. به نظر می رسد که به جریان افتادن طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صمت نیز بی ارتباط با موضع ضدوارداتی وی با واردات خودرو نبوده باشد. 

شورای نگهبان با استناد به نامه هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام طرح واردات خودرو در برابر صادرات خودرو و قطعات خودرویی را رد کرد که کارشناسان آنرا مساله ای بی سابقه و یا کم سابقه در ساختار حقوقی کشور می دانند. 

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 15160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =