آمریکا توانی برای مقابله با اومیکرون ندارد

رسانه های آمریکایی دولت این کشور را در زمینه مقابله با ویروس کرونا به ویژه سویه اومیکرون ناتوان می دانند.

به گزارش تحریریه، کشورهای غربی هر روز آمار بیشتری از مبتلایان خود به ویروس اومیکرون را در رسانه ها اعلام و بر وحشت افکار عمومی اضافه می کنند. جالب اینجاست که این هراس افکنی در کشورهای با سطح بالای واکسیناسیون همچون آمریکا و انگلیس بیشتر از بقیه است. 

نشریه «آتلانتیک» چالش‌های مرگبار سیستم بهداشتی آمریکا و توانایی دولت برای کنترل جامعه در مقابل جهش های ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد و بر ناتوانی کاخ سفید در مهار همه گیری و کنترل سویه های جدید این ویروس اعتراف کرد.

طبق این گزارش از ابتدای شیوع سویه جدید ویروس کرونا هم به طور متوسط روزانه  بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. این در حالیست که در سال ۲۰۲۱ تعداد کشته شده‌ها بر اثر کرونا بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است. در یک هفته گذشته به صورت میانگین روزانه بیشتر از ۱۲۰۰ نفر از کرونا جان خود را از دست داده اند.

حال سویه اومیکرون ویروس کرونا زنگ خطر را برای مردم و دولتمردان آمریکایی بیش از پیش به صدا در آورده است و ممکن است ضربات غیرقابل جبرانی را به واشنگتن تحمیل کند.

بر  اساس این تحلیل، ناهماهنگی سیاستگذاران و مجریان در کنار سیاست‌های متضاد دو حزب هرگونه ظرفیت برای تفکر جمعی یکدست و منسجم برای اداره سلامت عمومی جامعه آمریکایی را کم رمق کرده است.

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 15171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =