خبرخوش برای معلمان، طرح ساماندهی به زودی راهی صحن علنی مجلس می شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه کمیته آموزش و پرورش در حال بررسی، تدوین و اصلاح طرح ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش است، گفت: به دنبال پایان قراردادهای متعدد در آموزش و پرورش هستیم و در نظر داریم به زودی طرح ساماندهی را پس از لایحه مهم رتبه بندی معلمان که به تصویب مجلس رسید، راهی صحن علنی کنیم.

به گزارش تحریریه، سیدمحمد مولوی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح کمیسیون آموزش برای ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش و معلمان جذب نشده از سال 1391 تا سال 1399، گفت: طرحی با عنوان ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در دستور کار کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد که این طرح در کمیته در حال چکش‌کاری نهایی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زودی این طرح در کمیته آموزش و پرورش تعیین تکلیف و در دستور کار کمیسیون آموزش می‌گیرد، افزود: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، این طرح پس از بررسی در کمیسیون آموزش، جهت بررسی به هیأت رئیسه مجلس و قرارگیری در نوبت دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ‌با طرح ساماندهی نیروی انسانی تمامی قراردادهای معلمان در این وزارتخانه اعم از خرید خدماتی، معلمان نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی ساماندهی می‌شوند و شفافیت لازم ایجاد خواهد شد؛ مجلس بنا دارد با ایجاد هماهنگی لازم یک نوع قرارداد در این حوزه وجود داشته باشد.

مولوی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون آموزش در این باره آن است معلمانی که سال‌ها با انواع و اقسام قراردادها در مدارس خدمت کردند، از امتیازی برخوردار باشند، افزود: بر همین مبنا مقرر است در آزمون استخدامی که از معلمان اخذ می‌شود، این معلمان دارای ضریبی برای قبولی در آزمون باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: همچنین نظر ما این است که آن دسته از معلمانی که نمی‌توانند نمره قبولی کسب کنند، در جایگاه‌های مختلف در مدارس نظیر متصدی آزمایشگاه، متصدی کارگاه، مربی بهداشت، مشاور و ... و براساس مدارک تحصیلی و تجارب‌شان جذب و به کارگیری شوند که البته باید هماهنگی لازم بین سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش صورت گیرد تا هم نیازهای مدارس برطرف شود و هم نیروی انسانی این وزارتخانه ساماندهی شود لذا این موضوع در حال حاضر در حد یک پیشنهاد است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 15178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 0
      الان دقیق یکساله میگید رتبه بندی و فلان ، دهن گشنه با بوی کباب سیر نمیشه ، ضمنا ما فرهنگیان بازنشسته رو هم همسانسازی کنید قانون ۹۰ درصد شاغل ها رو باید اجرا نمود ممنونم