درس خودروسازی مصر برای مسئولان ایرانی

مصر نیز برای تولید یک خودروی برقی "به روز" در کمتر از ۲ سال برنامه ریزی کرد اما مسئولان ایرانی هنوز از دایره غلط چند دهه اخیر خارج نشده اند.

به گزارش تحریریه، مصر تلاش دارد خود را به عنوان کشور پیشرو در عرصه استفاده و تولید خودروی برقی در خاورمیانه مطرح سازد و از اینرو یک شرکت دولتی را موظف کرده است تا با یک شرکت چینی برای ساخت خودروهای مقرون به صرفه برقی همکاری کند و همزمان به موضوع انرژی های تجدیدپذیر نیز توجه داشته باشد.

شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی عنوان داشت که «هشام توفیق» وزیر بخش عمومی دولت مصر عنوان داشت که مقامات این کشور با سه شرکت بالقوه در تماس هستند تا شریکی را برای شرکت خودروسازی «النصر» در این پروژه پیدا کنند. شرکت مصری قرار است ۲ میلیارد پوند (۱۲۷ میلیون دلار) در این حوزه سرمایه گذاری کند. طبق برنامه ریزی ها تولید خودرو قرار است از سال ۲۰۲۳ آغاز شود و در سه سال به ۲۰ هزار دستگاه در سال افزایش یابد.

توفیق می گوید خودروی برقی مصر با نام E۷۰ یا A۷۰ با قیمت حدود ۲۰۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و نیمی از ظرفیت تولید به بخش تاکسی سنتی و اینترنتی اختصاص می یابد. طبق نظر کارشناسان ارزش این خودروها به طور تقریبی به اندازه قیمت ارزان‌ترین خودروی برقی اروپا است که رنو داچیا در چین آن ها را تولید می کند. 

توفیق بدون بیان جزئیات گفت: بخش خصوصی سهم۴۰ درصدی را برای راه اندازی ایستگاه های شارژ را خواهد داشت و ممکن است ۱۰ درصد آن توسط شرکت النصر و بقیه توسط یک نهاد دولتی صورت بگیرد.  

در گام نخست ۳۰۰۰ نقطه برای احداث ایستگاه شارژ در اطراف شهرهای قاهره و اسکندریه در نظر گرفته شده است.

وزیر انرژی مصر هم با اشاره به پروژه های انرژی بادی و خورشیدی قابل توجه در این کشور اظهار داشت: مصر اکنون انواع انرژی های پاک را تولید می کند. این بدان معناست که ما زیرساختی برای جهش به آینده با صنعت خودرو داریم.

Egypt Seeks to Build $20,000 Electric Vehicles in Green Push - Bloomberg

به اعتقاد ناظران، این یک اقدام بلندپروازانه برای پرجمعیت ترین کشور جهان عرب با بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است، جایی که اکنون گفته می شود تنها حدود ۳۵۰ خودروی الکتریکی در خیابان های شلوغ آن تردد می کنند که بخش کوچکی از ۵ میلیون خودروی شخصی ثبت شده این کشور است. به گفته توفیق، همانطور که مشوق های مالی برای گاز سوز کردن خودوهای استاندارد در نظر گرفته می شود برای خرید خودروهای برقی نیز مشوق های خوبی مطرح شده است.

به گفته توفیق، شرکت مصری Brightskies نیز قراردادی را با شرکت دولتی مهندسی خودروسازی برای توسعه و تولید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های برقی از سال ۲۰۲۲ امضا کرده است. او گفت که مصر همچنین در بلندمدت به ساخت خودروهای الکتریکی هیدروژنی خواهد پرداخت.

گفتنی است مصر در اوایل سال ۲۰۲۱ یک یادداشت تفاهم با شرکت دانگ فنگ موتور چین برای ساخت خودروهای برقی امضا کرد، اما به نظر می رسد پیشرفتی نداشته است.

پایان/

۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 15301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 71
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      126 3
      آقاجون خیلیا از قبل این دو لگن ساز میخورن ولو به قیمت جون هزاران هموطن .حاضر به هیچ ارتقایی نیستن.مافیای عجیبیه.با پول یکی از این لکنتیای داخلی میشه دوتا خودرو باکیفیت وارد کنیم.
      • Ali IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
        1 15
        نه این طور که میفرمایید نیست یه ماشین معمولی با امکانات پایه مثلا از تویوتا البته به روز از نظر ظاهر لااقل با حملش حدود 20تا 25 هزار دلار یه اقتصادی آب میخوره بعد هم مثل هر ماشینی حدود 20 درصد عوارض و مالیات و بیمه و شماره گذاری و... (که ماشین های داخلی هم باید بدن) داره، که حداقل میشه 800میلیون بدون سود وارد کننده تازه همه اینها بدون گمرکی وعوارض بیش از 100درصدی واردات هست ولی در هر حالت قیمت ماشین تولیدی در واقعیت همون قیمت کارخانه هست که با توجه به بازار اصلا قابل قبول نیست و این خودروهای ما از رده خارجه ولی ارزش و هزینه ساخت شون همین هست که در کارخانه اعلام میشه...
    • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      114 5
      مسئولین کشور ما به فکر مردم نیستند به فکر دلال های خون خوار هستند 40 بار ثبت نام کردم خودرو بخرم موفق نشدم
      • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
        13 8
        الان شما برنده میشدی همه چی اوکی بود خوب یک به هزاره قرعه کشی ۵۰۰ بار بنویسی برنده نشی ۵۰۱مین بارم برنده بشی تازه جزو خوش شانسایی
      • بنده خدا IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
        5 2
        برادرخوش بحالت پولشوداری خلاصه می تونی حداقل دست دوم درحدنوبخری ولی کساییکه برای نان شب می نالندچه میگی البته خدابیشتربهت عطاکنه انقدربهت بده که نیازبه خودروهای اینانداشته باشی بلکه بتونی یه تویوتا بخری
    • حسین زارعی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      111 3
      سلام تا زمانی که منافع شخصی برمنافع ملی ترجیح داده شود وضع ما بهتراز این نخواهد شد والسلام
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      89 1
      ما چشم و گوش مان را بستیم فقط و فقط به انحصار فکر میکنیم
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      18 1
      هر چی خاکه به سر خودرو سازهای ایرانی بشه ایشالله فقط دزدی و قارت یاد گرفتن اه‌اه
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      24 0
      قیمت ماشین چندروز پیش درگرجستان منتشر شد که همان ماشینها درایران باقیمت ۹تا۱۲ برابر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!داره به مردم غالب میشه ودرتمام دنیاهم همینطوره قیمت ماشین درایران به ۱۰ برابرقیمت واقعی ان رسیده ونمایندگان بی هنر ودولت فقط مدعی درخواب ناز به سر میبرن
    • میلاد IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      15 1
      وقتی یک درخت رو بکاری که از دانه خراب بوده با شکستن شاخه و جایگزین شدن شاخه های بعدی میوه همان است پس باغبان که ملت یم با این درخت چه کنیم ریشه اش هم خیلی گنده شده کندنی نیست خدا ما رو ببخش
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      19 2
      داداش الان هر چی مارک ال جی و سامسونگ وارد میشه تولید مصر هست مصر داره مارک سونی هم میزنه و صادر میکنه میدونی چرا مصر خودروی برقی تولید میکنه؟ چون اولا مافیای خودرو سازی نداره دوما دولتش با فروش بنزین هزینه هاش رو تامین نمیکنه .. چون در کسور ما دولتها با فروش بنزین هزینه هاشون رو تامین میکنند پس اجازه ساخت خودروی برقی نمیدن و مافیای خودروسازی ایران هم قدرتش از دولت بیشتر هست
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      10 2
      ساختن موتور ملی جدید دیگه ارزشی ندارند ولی تو این کشور به بهانه بیکاری عده ای حاضر نیستند اون را کنار بگذارند. باید بروی پلتفورم الکتریکی. باتری موتور الکتریکی و غیره کار کرد ولی بیست سال دیگه بفکر می افتند.
    • مجتبی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      13 2
      مسئولین از هر طرف این دو تابوت ساز براشون سود داره. هم جیب ملت را خالی میکنند و هم ملت را بدون دردسر به کشتن میدن... خلاصه برای مسئولین دوسر برد. برد. هست.
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      17 1
      مگر مرض دارند پس کی جیب ملت را خالی کند دنیا باید بیاد در کلاس اینها بنشیند و معامله گری یاد بگیرد
    • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      16 1
      شرم بر ایرانخودر وسایپا ومسئولان ایرانی رات خوار.دردو بلاشون بخوره تو سر اینا
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      10 1
      چهارتامدیربی لیاقت رواعدام کنندخیلی زودهمه چیزدرست میشه
    • ناشناس IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      9 2
      هر کشوری در زمینه ای که‌ نسبت به رقبا دارای مزیت است سرمایه گذاری میکند که متاسفانه کشور ما در زمینه خودرو فاقد این ویژگی است کشور ما در زمینه معادن نفت پتروشیمی گردشگری و ترانزیت بین المللی در صورت سرمایه گذاری موقعیت ویژه ای دارد
    • بهنام IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      11 1
      تا زمانی که همه چیز دست دولت هست بیشتر از این نمیشه و بهتر از این هم نمیشه تنها اختلاس همش هم بدهکار هستن این خودرو سازها ..پراید ده میلیون بود بدهکار بودن الان ۱۷ برابر شده باز بدهکارن
    • یعقوب شمسی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      14 0
      مسولان مابرای دزدی اومدن برای دزدهم هیچی فرقی نمی کنه.برقی یابنزینی
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      14 0
      اگه ایران خودروی برقی تولید کنه، دولت‌های جمهوری اسلامی بدبخت میشن.دیگه نمیتونن منت بنزین رو سر مردم بذارن، هر وقت دلشون بخواد پدر ملت رو در بیارن. تا چند سال دیگه هیچ کشوری خودروی بنزینی و گازوئیلی نداره.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 0
      الحق بگذریم میدانیم وضعیت کشورمان خوب نیست ، ولی مصر واقعا الگوی خوبی نیست فساد در مصر بیداد میکند شما نگاه کنید در انقلاب مصر نتیجه مشارکت مردم در انتخابات کمتر از ۲۵ درصد بود. کسی در ایران واقعا مصر جدی نمیگیرد. مالزی ، ترکیه ،اندونزی ، حتی امارات از نظر اقتصادی موفقترند. الگویمان مصر بگیریم انگولا هم نمیشیم،! حداقل ژاپن بگیریم در حد کره جنوبی یا مالزی شاید بشویم!!!
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      7 0
      الحق بگذریم میدانیم وضعیت کشورمان خوب نیست ، ولی مصر واقعا الگوی خوبی نیست فساد در مصر بیداد میکند شما نگاه کنید در انقلاب مصر نتیجه مشارکت مردم در انتخابات کمتر از ۲۵ درصد بود. کسی در ایران واقعا مصر جدی نمیگیرد. مالزی ، ترکیه ،اندونزی ، حتی امارات از نظر اقتصادی موفقترند. الگویمان مصر بگیریم انگولا هم نمیشیم،! حداقل ژاپن بگیریم در حد کره جنوبی یا مالزی شاید بشویم!!!
    • علیرضا IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      14 0
      دوست عزیز خیلی عقب تر از تصمیم مصر یه عزیز بزرگوار هم وطن از آلمان اومد و خواست ماشینهای برقی رو توی کشور راه اندازی کنه. منتها خانوم معصومه ابتکار این کار رو مقروووون بههه صرفههه ندونستن. (التماس تفکر) ننگ اصلاحات
    • محمد IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      12 0
      3 ماه هست تکمیل وجه کردیم و حدود 18 ماه تو نوبت ساینا ولی سایبا عین خیالش نیست انگار نه انگار تعهد داره میگه دعا کنید. عمر عاص. کسی هم نیست بداد مردم برسه
    • DE ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      5 0
      به جای خودروسازان از اقای میرسلیم بپرسید که چرا ایران را نمی گذارید رشد کند؟!!! اقا بس نیست؟! نمی خواید بازنشسته بشید؟! جدا چرا قانون بازنشستگی برای اقایان وجود ندارد؟!!!
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 2
      ایران باید به فکر توسعه حوزه علمیه باشد و بس و بودجه کشور را باعناوین مختلف در راستای حفظ دین مقدس اسلام هزینه کند و بقیه کارها اررش چندانی ندارد
    • احمدعلی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 0
      بله متاسفانه مافیای عجیبیه هر دولتی هم اومده به فکر مردم نبوده، فکر کنم این مافیاست که دولت میشه.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 0
      یک عده استعمارگر عقب مانده بر روی صنعت خودرو چنبره زده و اجازه پیشرفت را نمی دهند تا آلودگی هوا خفشون کنه
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      7 2
      خاک برسرمسولیین ما که فقط فکر دزدی هستن بی شرفها
    • رضا ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      5 0
      نه تنها مصر کدام کشور در دنیا بیسواد هارو در راس امور قرار دادند که وضع مملکت ما شده این!! حکومت بخاطر بقا خودش همه بیسوادها رو مقام ومنصب داده شایسته ها هم همه گوشه گیر یا مهاجرت نمودند، وطنم پاره تنم.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      2 5
      خودتون انتخاب کردین این حکومتو الانم مثل چی... میرین هی رای میدین پس ببندین دهنتون تو گند تون غلت بزنین
    • مهرداد IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      3 0
      بله سود سوداگران دولتی در تولید و فروش ماشین های بنزینی و ... قدیمی است در حالیکه دنیا در حال تغییر و تحول عظیم است و تمام دولت‌ها سعی در کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و .... و تولید خودروهای هیبریدی،برقی،خورشیدی،اتمی و... هستند بجز ایران
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 1
      ایران چون مسئولینش میترسن مردم هم توی رفاه باشن خدایی نکرده خوشی ببینن به این روز انداختنش وگرنه همه میدونن ایران پنجمین کشور ثروتمنده اگر از لحاظ جمعیتم حساب کنیم اولین کشوره پولدار جهانه اما مردمش پراید سوارن جالب اینجاست ما قبل انقلاب بنز سوار بودیم عرب شتر الان عرب لندکروز ما پراید از ماست که برماست
    • محمد رضا ریاحی امین IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      همه مدیران کشورهای مختلف جهان از مدیران جمهوری اسلامی ایران بهترعمل می‌کنند چراکه آنها وطن خود رادوست دارند ما مردم ایران باید همیشه حسرت نداشتن مدیران وطن دوست را بخوریم. زنده باد مصر
    • Ali IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      چه نیازی هست وقتی فرغونها را قیمت بنز به ملت میندازیم
    • جابر IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      دزدها که در فکر مردم نیستند همه فکر وذکرشان این است که چطور بیشتر بدزدند
    • مجید IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      عزیزمن مسولان ایرانی هیچ گونه نیتی برای رفاه آسایش مردم ندارند از یک طرف همه یک صدا می‌گویند تحریم هستیم از طرفی مرز کشور را به روی خودروها بستن اگر تحریم هستی چطور خودرو وارد کشور می‌شود چرا اجاز واردات خودرو داده نمی‌شود تنها راه آسایش مردم لطف خدا باشد امام زمان ظهور کند تاچهره واقعی مسولان نمایان بشود
    • کارگر بدبخت IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      خاک برسرتون خاااک
    • هاشمی لالی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 1
      والله من بدبخت تمام قرکشی ها را شرکت کردم هر نوبت هم ۴۰ تومان کافینت از من برده تا الان در نیومدم شاید حکمتی هستش
    • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      چراوزارت صمت یا نهادی چون محیط زيست ایران برای پیش برای تولید خودروهای ا‌لتکریکی اقدامی نمی‌کنند چه کسی از تولید این خودروها مکانیکی که مانع تولید خودرو برقی میشه ضرر می‌کن نهاد دولتی یا خصوصی برای رسیدن به ماشین های جدید اقدام کنند از دنیا عقب نیفتیم این زنگ خطری هست مثل آب ..والسلام
    • احسان US ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      خودرو باید متعهد هم باشد فقط مجهز کافی نیست.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      تمام مسولان از لگن سازی منتفع میشوند پس کلمه ای به نام مردم و بخاطر مردم دروغ است، همه چیز برای مسولان و .....زاده هایشان است، مرگ بر مظلوم تا مظلوم هست ظالمها خر سواری میکنند
    • راسخون IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      دل خوش باشید که هنر نزد ایرانیان است و بس چه در فساد چه در.....
    • محمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      اگه مردم نخرن اینا دیگه نمیتونن دزدی بکنن ما خودمو باعث اینهمه مشکلات هستیم من نمیدونم هرروز قیمت میره بالا بعد خودرو سازامون میگن ضرر میدیم به چه حسابی به سوریه گرجستان دنا پلاس تربورو میدن ۱۱۰ میلیون ضرر نمیکنن تو ایان میدن ۵۰۰ میلیون ضرر میدن خیلی جالبه
    • علی GB ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      ملت ایران هیچ ارزشی و اسه دولتیها ندارن،،،اینو کی میخواین بفهمین،،کشورها دیگه دغدغه هاشون ملتشون هستن،،
    • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      جمهوری اسلامی اصل همینه اصل نژاد جمهوری اسلامی این هست که اینا هستن و ما میبینم
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      دزدهای خودرو سازی مابامافیا نمیخوان هیچ خودروی‌ الکتریکی ویابهتری توایران ساخته بشه ‌حرص نخورین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با همین پرایدکفن میکنن مارو
    • پرویز IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      حرف مرد یکی است:تا زمانی ک یک قطره نفت زیر زمین این سرزمین هست ایران خودرو و سایپا همین «آیات فنایی» را تولید می کنند. گنده تر از مصر هم نمی تواند ما را از آرمانهایی«فنایی»مان منصرف کند
    • بنده خدا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      مصرو بخیال همین کره ژاپن یه روزی می امدن ایران ازصنعت وخیلی چیزهای ماالگوبرداری میکردن ولی الان اوناکجاهستن ماکجاییم می دونید چرا؟؟؟اگه می دونید خوب بهتر
    • بنده خدا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      یعنی یه روز بایدمنتظرسلطان خودروهم باشیم البته همه خودروسازاخوده سلطان هستن .........خودرویی که می سازن خودشون وخانواده شون عمراسوارشن ولی باجان مردم بازی میکنن یعنی کسی نیست جلواینابگیره
    • قاسم IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      اگر مسئولین بخوان کاری کنن میتونن چون همه چیز دست خودشونه این بنجلهایی که تولید میکنن براشون سود کلان داره.
    • US ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      سلام. ترکیه زودتر شروع کرد و به نتیجه رسوند. بنظر میاد قصد صادرات به آمریکا رو هم داره!
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      منم به جای خودروسازان ایران باشم همین کتر را میکردم وقتی دولت راه فروش آشغالهاشون صددرصد تضمین واجبار کرده چرا به خودشان اذیت بدهند
    • علی اکبر جهانی DE ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      مهمترین سوال اینست اگر ایران بخواهد قسمت خودروهای برقی برود پس تکلیف ترینها دلار که صرف ساخت پالایشگاهها و پمپ بنزین‌ها کرده چه میشود دولت ما در اصل تاجر است و کالای مورد نیاز به مردم میفروشد اگر روزی برسد که این کالاها دیگر یارانه ای نداشته باشند و با قیمتهای جهانی عرضه بشوند آن زمان موقع عبور از سوخت های فسیلی است .اگر قرار باشد مردم ایران قسمت خودرو ای برقی بروند دولت قسمت اعظم مشتریان اش را از دست میدهد که این را هیچ تاجر ی، نمیخواهد ولی مصر کجا و ایران کجا آنها مجبورند قسمت خودروهای برقی بروند تا بهای کمتری نسبت به تامین سوختهای فسیلی بپردازند .مصر نفت ندارد و درآمدهای نفتی اش فقط از طریق خرید سوخت از سایر کشورهاست .لطفا یک تیتر بهتر بزنید
    • پیمان IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      مدیر عامل ایران خودرو اسحاق جهانگیری بود و بعد از اون همون دارو دسته معروفشون و دولت روحانی و ارز ۴۲۰۰ تومنی رانت فامیلی جهانگیری و تمام قطعه سازان خودرو که همشون باند مافیای خودرو هستن و سودهای نجومی اینا میزارن به نظرتون کسی برنامه درست به نفع ملت پیاده کنه و یا میزارن از جیب خودشون بگذرن بدبختانه سیر شدنیم نیستن تا دست یه عده از این قدرت و این مسئولیتها کلا قطع نشه هیچ برنامه ایی تو این مملکت نه به نفع مردم انجام میشه و نه به نفع این مملکت و این مافیای هزار دست و هزار فامیل از دولت و بانک و خودرو و طلا و ارز و حتی گوشت و مرغ و بنزین و فرآوردهای سوختی و انرژی تو دست گرفتن و دارن غارت میکنن مگه به لطف خدا دولت جدید دست تمام این مفسدان اقتصادی کوتاه و قطع کنه خیره انشاءالله الهی آمین
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      یعنی شما می‌فرمایید دولت بیاد بزرگترین منبع درآمد خودشون که بنزین و این خودروهای به درد نخور رو از خودش بگیره
    • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      واقعا پست فطرت ترین موجودات روی کره زمین مسولین دزد ایران خودرو و سایپا هستند .
    • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      دنیا پیشرفت میکنه خودرو برقی میسازه ایرانیا هم تو صف سقف قرمز پرایدن
    • حسین IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      سردبیر منافع خودتو ازدست ندی مجلسی ها ومسئولین عالی رتبه که دم از حکومت امام علی میزنن بخاطر منافعشون جسارت نمیکنن بایددل شیر خورده باشی
    • US ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      چون کشور ما بادزد همکاری میکنن وباافراد سالم قهر وکله پا
    • رضا TR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      سلام . فکر کنم اشتباه تایپ شد نوشتید ۱ میلیارد پوند (۱۲۷ ملیون دلار ) اخه نرخ پوند چقدر حساب کردید که یک میلارد پوند شده ۱۲۷میلون دلار .
    • حمیدرضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      خیلی خوبه.ولی متاسفانه کشورمون مبتلا به تحریمه ونرخ خدمات وواردات گرونه وگرنه ما سریع پیشرفت می کنیم متاسفانه درداخل بعضی ها ازآب گل آلود تحریم ماهی می گیرن خداهمه روهدایت کنه
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      اولا که مشکل اصلی تولید کننده بدون رقيب هست یعنی دو تولید کننده که بهر قیمتی دلشون می خواد خودرو را می فروشن و پشتیبانی دولت و اسما شورای رقابت که باید به نفع مردم تصمیم اتخاذ کنه و اینکه دولت با افزایش قیمت دلار و بی ارزش کردن پول رایج باعث این نابسامانی بشه دولت برای جبران نقدینگی و کسر بودجه خودش اومده دلار را گران کرده و رئال را بی ارزش به دو سال و نیم پیش بر گردیم خودرو سانتافه 2018 اتو پارک 187 میلیون خودرو تلیسمان 190 حدودا الان چی شده تو یه چرخه 365 روزه دولت 130 درصد به خودروهای داخلی اجازه افزایش قیمت داده یه خودرو بی کیفیت بدون هیچ اپشنی البته اگر ترمز و ایر بگ و فرمان و کولر را آپشن نپندارن تنها راه مقابله با این موضوع واردات در حد 1میلیون خودرو کلا بازار را آرام می کند و تمام اون هم بدون عوارض و مالیات اگر دولت دل بکنه از این درآمد دولت مردان فکر کنن اینم اومده تو صندوق دولت یکی اختلاص کرده برده ولی مشکل جدی قیمت خودرو را برای رفاه حال مردم حل میکنه
    • باصری IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      نخست،ازسال،۱۳۵۰رسمن،صنعت،خودروسازی در کشورایران،شروع،بکارکردۀ،متسفانه،تا کنون با گذشته،۵۰ سال ازاین،صنعت،هنوز،خودروسازان ایرانی،توانساختن،بک،موتور،راندارند فساد،اختلاص دوزدی،هم امروزشد،نتیجه ای،۵۰سال تجربه،دراین صنعت،که،دیگه فرقان،هم،نمتوانند،بسازند،واقعا مایه،ای،خفت،است
    • مهدی قادی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      متاسفانه در کشور ما باند مافیای پشت پرده خودرو به حدی قدرتمند هستند که انگار دولت و راهنمایی و رانندگی و خیلی از ارگان های دیگه توان‌مقابله با آنهارا ندارند چرا؟ هیچکس نمیداند چرا ایران پراید را ول نمیکند و سمت ساخت خودروهای برقی نمیرود؟ کشوری که در صنعت هسته ای و موشکی در دنیا حرفی برای گفتن دارد چرا نمیخواهند در این عرصه هم سهیم شوند و به داد مردم برسند؟ واقعا ایراد کار کجاست؟ چه کسانی از فروش این خودرو های از رده خارج بدون استاندارد های جهانی منفعت میبرند که نمیگذارند خودروی برقی که سوخت پاک است بجای این خودرو های از رده خارج سوخت فسیلس شوند؟ ما همچنان به امید داشتن کشوری آباد تر تلاش خواهیم کرد و امیدوار میمانیم
    • عباس AU ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      ماشین رو نساخته چطور اسم هم گذاشتن و قیمت تعیین کردن چطور ممکنه عایا
    • LU ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      1 0
      سالها پیش کشور مونو رو دزد زد
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      2 0
      فکر میکنم همه دوستانی که نظر دادن از یه نکته غفلت کردن و اون جمله ی آخر خبر بود که مصر قراردادی با شرکت دانگ فنگ چین بسته وپیسرفتی هم نداشته و درسی که خودروسازان داخلی از مصر باید بگیرن اینه که به چین امید نداشته باشن
    • حبیب IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 0
      مگه جمشید آرین بهترین خودروی برقی رو نساخت اونم فَست(fast) شارژ!توی ۳تا۵ دقیقه شارژ میشد ولی مجوز ندادن دولت های مافیایی وبخصوص خانم معصومه ابتکار، آخر سر هم باگریه زاری رفت با شرکتای آلمانی و آمریکایی کار میکنه دل ما خونه از کارو بار رانت خوارا...
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      0 0
      ایران هنوز داره پیکان تولید میکنه.مهم نیس الودگی هوا ومردم.فقط پول داشته باشه بقیش اصلا مهم نیس از نظر مسولین
    • حسن IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      0 0
      ما یک کشور تولید کننده نفت هستیم و اگر از منظر اقتصادی به موضوع نگاه کنید، ما نباید به توسعه ماشین های برقی کمک کنیم و هرچه این پروسه طولانی شود، به نفع درآمدهای ماست چراکه بخش عمده ای از نفت به عنوان بنزین استفاده می شود.