افشاگری یک نماینده درباره مدیرعامل لندن نشین یکی از بانکهای کشور

عضو هیات رئیسه مجلس از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و کثیرالتردّد بودن وی به این کشور انتقاد کرد و گفت: این مدیر ارشد پولی و بانکی مقادیر زیادی اطلاعات حساس کشور را در اختیار دارد که احتمال افشای آن وجود دارد.

به گزارش تحریریه، حسنیعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کثیرالتردد بودن مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس و سکونت خانواده وی در این کشور اظهار داشت: متاسفانه مدیران سابق بانک مرکزی در تایید صلاحیت و استعلام وی برای انتصاب در جایگاه مدیرعاملی یک بانک، ترک فعل انجام داده اند زیرا طبق قانون شورای عالی امنیت ملی انتصاب برخی افراد مسئله دار و دو تابعیتی که برخی از اعضای خانواده آنها در خارج از کشور ساکن هستند ممنوع است و باید آنها نسبت به این ترک فعل پاسخگو باشند. 

وی با اشاره به پایان دوران مدیرعاملی این فرد و سلب حق تصرف در اموال بانک از وی افزود: این سوال وجود دارد که چگونه صلاحیت این فرد برای مدیرعاملی یک بانک توسط بانک مرکزی تایید شده و چه کسانی تاییدیه استعلامات او را صادر کرده‌اند؟ ضمن اینکه وقتی این مدیرعامل بانک خصوصی در جلسات و نشست‌های خاص حضور پیدا کرده و مقادیر زیادی اسناد و اطلاعات حساس کشور دارد آیا به صلاح است او بارها به لندن به بهانه دیدار با اعضای خانواده‌اش سفر کند؟

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: ضمانتی وجود ندارد که این مدیرعامل در رفت و آمدها به انگلیس، اطلاعات خاص جمهور اسلامی را با خود نبرده باشد؛ لذا به صلاح نیست که چنین فردی مدیرعامل یک بانک باشد و توقع آن است که سریعا بانک مرکزی ورود کرده و دستگاه‌های امنیتی هم این پرونده را به صورت ویژه بررسی کنند. 

حاجی دلیگانی گفت: خباثت انگلیس به عنوان روباه پیر علیه ایران بارها ثابت شده است و نباید نسبت به تردد زیاد برخی افراد به این کشور بی تفاوت بود. 

وی افزود: قوه قضائیه باید مسئولینی که درباره قانون و مصوبه شورایعالی امنیت ملی در عدم گماردن برخی افراد مشکل‌دار در پست‌های حساس کوتاهی کرده‌اند را دادگاهی کند زیرا ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و احتمال هر گونه اقدام از سوی کشور متخاصمی مانند انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. 

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: سکونت چند ساله خانواده مدیرعامل این بانک خصوصی در انگلیس می‌تواند تبعات خاص برای کشورمان داشته باشد زیرا این افراد در حقیقت گروگان انگلیسی‌ها هستند و احتمال تبادل اطلاعات حساس برای حفظ جان اعضای خانواده آقای مدیرعامل وجود دارد در صورتی که اگر مسئولین بانک مرکزی نسبت به ایفای وظایف خود طبق قانون عمل می‌کردند شاهد احساس خطر از دست رفتن اطلاعات پولی و بانکی کشورمان نبودیم. 

منبع: راداراقتصاد

پایان/

۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 15317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      کشور افتاده دست شازده های قاجار هر غلطی دلشان میخواهد میکنند ...امیر کبیر کجایی که گردنشان را بشکنی
    • CA ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      هر کسی در هر پست ومقام فقط وفقط به فکر خودش واطرافیانش هست اونها چیزی که برایش معنا ندارد مسیولیت پستی است که نسبت به مردم وجامعه دارد واین بارها وبارها متاسفانه طی اینهمه سالها برای ما مردم ثابت شده است
    • سیدجعفرکاظمی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      بله درسته من هم اگر 200میلیون حقوق میگرفتم وخانواده ام درلندن زندگی میکردند دوتابعیتی میشدم وهمیشه یک پایم درلندن بود!
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      آقای دلیگانی از چی می ترسی ؟ نام این فرد را صریحا اعلان کن . کاسه صبر ملت از این پنهان کاری ها به سر آمده . مگر نه اینکه این کار خلاف است صریحا به مردم بگو تا مردم با رییس بانک مر کزی حسابشان را صفر کنند. شما تعارف دارید مردم که تعارف ندارند. این همه اختلاس از جیب ملت تا کی.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//