مذاکرات وین و موشک‌های ضدماهواره ایران

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب با اشاره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار داشت شاید ایران موشک هایی داشته باشد که بتواند با آن ماهواره ها را هم سرنگون کند. اگر جنگ افزارهای اسرائیل در خاک کشوری عربی مستقر و به سوی ایران پرتاب شوند، آن کشور نیز همچون اسرائیل نیست و نابود می شود.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در فایلی که در «یوتیوب» درباره مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی و تهدیدهای اسرائیل منتشر کرد گفت:  مرحله دیگری از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی از روز دوشنبه آینده آغاز خواهد شد و اکنون از نظر نظامی و دیپلماسی برای این دور از مذاکرات مقدمه سازی می شود.

دو دیدگاه درباره این مذاکرات وجود دارد. عده ای بر این باورند که ۸۰ درصد این توافق آماده است و به احتمال زیاد در این نشست توافق اولیه صورت گیرد. عده ای دیگر می گویند که در این توافق بر روی ۸ موضوع توافق وجود دارد و هنوز درباره ۴ موضوع اختلاف نظر وجود دارد. ایرانی ها تا این لحظه با آمریکایی ها به طور مستقیم مذاکره نکردند و برای مقابله با تحریم ها مهارت دارند.

در همین حین اسرائیلی ها هم هموار تهدید می کنند که تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار خواهند داد. این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از آنها خواسته است که لال شوند. مسوولان نظامی ایران هم تهدید کرده اند که تاسیسات اتمی دیمونا را با خاک یکسان می کنند. سردار باقری رئیس ستاد ارتش ایران هم گفته است نیروهای ایران آماده اند با قاطعیت به تهدیدها پاسخ بدهند و دشمنان را سر جای خودشان بنشاند.
این تحلیلگر سرشناس جهان عرب افزود: ایرانی ها هواپیمای گلوبال هاوک آمریکا را که چهار صد میلیون دلار ارزش داشت در ارتفاع ۲۰ کیلومتری سرنگون کرده اند. شاید ایرانی ها موشک هایی داشته باشند که بتوانند با آنها ماهواره ها را هم سرنگون کنند. بنابراین تهدیدهای اسرائیل هیچ ارزشی ندارد.

عطوان در پایان تاکید کرد: جنگ افزارهای اسرائیل شاید بتوانند در فاصله یک هزار کیلومتری از ایران در خاک عربستان مستقر شوند، اما در صورتی که از خاک عربستان دست به هر اقدامی علیه ایران بزنند ایرانی ها عربستان را نیست و نابود خواهند کرد. مانورهایی که در جنوب ایران برگزار شد پاسخی به همین تهدیدهای اسرائیل بوده است.

پایان/

۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
کد خبر: 15338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =