پیش بینی بورس تا یکسال آینده| چرا 80 درصد شرکت های بورسی رشد نمی کنند؟

چرا 80 درصد شرکت های بورسی تا یک سال آینده رشد نمی کنند و حتی اگر هم رشد کنند پایدار نخواهد بود؟

دلار نیمایی نسبت به اسفند ٩٨ بالغ بر ٨۴ درصد رشد داشته است. تورم تولید کننده نسبت به اسفند ٩٨ بالغ بر ١٠۶ درصد رشد. کل شرکتها در بورس با لحاظ اوراق مشارکت و سایر موارد ١٢٣١ مورد اند که بطور میانگین نسبت به اسفند ٩٨ بالغ ١٠٨ درصد رشد کرده‌اند. رشد بورس با تورم سازگار است و بیش از تورم انتظار رشد در بورس به صورت پایدار  عدم درک اصول اقتصاد است. اگر بورس بیشتر از تورم رشد کند این رشد پایدار نیست و بوسیله اقتصاد پس گرفته می شود. 

کسانی که در بورس ضرر کرده اند در موارد بسیار کسانی هستند که در تیر و مرداد ٩٩ وارد بورس شدند و به روزی کمتر از پنج درصد سود قانع نبودند یک سری سهام بسیار بیش از تورم رشد کرد و اقتصاد رشد را پس گرفت. خوب است به کرکری این افراد در تیر و مرداد ٩٩ در صفحات مجازی مراجعه شود اینها همه اصول اقتصاد را به مسخره می گرفتند. زیان امروز آنها هزینه آن گونه تحلیل هاست.

بورس ایران ظرفیت رشد تابستان ٩٩ را نداشت. یاد بگیریم نسبت به اصول اقتصاد احساس احترام کنیم.

هشتاد درصد سود خالص بورس به بیست شرکت تعلق دارد ارزش بازار این شرکتها نسبت به اسفند ٩٨ بطور میانگین ٢۵٠ درصد روز داشته است. هشتاد درصد بورس یعنی این ٢٠ شرکت. این ٢٠ شرکت بسیار بیش از تورم رشد کرده اند و ظرفیت رشد بیشتر ندارند و اگر رشد کردند بوسیله اقتصاد پس گرفته می شود.

٨٠ درصد بورس تا یکسال آینده ظرفیت رشد ندارد و نباید هم رشد کند و اگر رشد کرد پایدار نیست.

در فضای مجازی ایران برخی افراد تازه کار مردم را دعوت می کنند به سود های بزرگ، ممکن است این سود ها تحقق یابد اما پایدار نیست.

حرف من یک چیز است: آرام باشید 
@adibmh

پایان/

۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 15346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدابراهیم محبی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 1
      جناب محمد حسین ادیب ، لطفا بفرمایید ، ملک ، خودرو و طلا با چه معیاری از اقتصاد رشد کرده اند و چرا اقتصاد رشد نامتعارف آنها را پس نمیگیرد ؛ چرا افزایش تمام اقلام مصرفی اعم از خوراکی و غیره از رشد نامتعارف متوقف نمیشود . اگر جوابی نداری بدان که خیلی کوتاه فکری ، تنها چیزی که امروز در مملکت آشفته بازار ما رشد نکرده و ارزش آن نسبت به سایر بازارها صدها درصد عقب مانده همان سهام های بورس است ؛ تمام شرکت های حاضر در بورس بجز شرکت هایی که بواسطه خود دولت بصورت رانتی رشد کرده اند از ارزش ذاتی چند صد درصدی نسبت به ارزش روز برخوردارند و با کمی تعمل در قیمت تمام شده هر یک از شرکت های مورد نظر با احتساب ارزش پول ملی روز ، متوجه میشوی که چه اراجیفی بیان فرمودی ، ای استاد نادان اگر حرف نزنی کسی نمیگه که لالی ولی اگر حرف میزنی سنجیده و گزیده گو باش . هرچند فکر میکنم تو هم جیره خوار همانهایی هستی که میخواهند اموال مردم را به غارت ببرند و از همه این مطالبی که گفتم آگاهی .
      • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
        0 1
        درود به شرفت که واقعیت رو فرمودی. اینها یه مشت خائن به ملت هستند و دارند با این بیانات نسنجیده آتیش به دارایی مردم میزنند.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 1
      نوشدارو بعد مرگ سهراب. شماها که میدونستید کجا بودید؟ فقط نظاره گر بودید. چرا همون موقع که سران مملکت فراخوان دادن سکوت کردید. چرا نگفتید توی باتلاق ورود نکنید. این حرفها نمک رو زخمه. بهتره سکوت کنید. خدا تقاصشو از همه کسانی که با علم مردم رو تشویق کردن بگیره.
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 1
      احتمالا تو هم از اون بز خرایی و دوست داری بازار بیشتر بریزه و توهم جمع کنی. مردک تو نمیدونی بورس طبق دستور مثل بچه آدم بالا و پاییندمیکنه،؟