انتصابات عجیب در وزارت راه

انتصابات غیرتخصصی و مبتنی بر روابط سیاسی به حوزه های جدیدی رسیده که بر وضعیت آتی این وزارتخانه اثر مستقیم خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، در حالی انتقادات از عملکرد وزارت راه و شهرسازی به دلیل انفعال بیش از حد در اقدام عملی در وعده های مسکنی و انتصابات غیرتخصصی و پرحاشیه همراه با تعلل در انتصاب معاونین و مدیران کارآمد و متعهد به نقطه اوج رسیده، شنیده‌ها حاکی است که به سفارش نماینده پرنفوذ مجلس، یکی از شهرداران سابق تهران را به عنوان مدیرعامل شهرهای جدید کشور به رستم قاسمی سفارش کرده است.

واقعیت این است که مدیریت شهرهای جدید یک جایگاه تخصصی بوده و قطعا نیازمند فردی آشنا با این حوزه است و نمی توان آنرا محل زدوبندهای سیاسی کرد. ضمن اینکه بخش عمده‌ای از قول رییس محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح جهش تولید مسکن در شهرهای جدید کشور صورت می گیرد.

آیا در بدنه تخصصی وزارت راه و شهرسازی با وجود این همه نیروی تخصصی پرتوان و متعهد، قحط‌الرجال شده است که نیروهای ناآشنا به حوزه مسکن می بایست به‌صورت سفارشی در جایگاههای کلیدی منصوب شوند؟
حال این پرسش به ذهن متبادر می شود که جایگاه مدیران جوان، شایسته، جهادی و انقلابی در این وزارتخانه کجاست؟

به هر صورت در وضعیت کنونی شهرهای جدید که بسیاری از شهرهای جدید مهم کشور از جمله پردیس، پرند، هشتگرد، صدرا و گلبهار با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند، باید منتظر ماند و دید که وزارت راه و شهرسازی و در راس آن مهندس قاسمی آیا تحت فشار نیروهای سفارشی قرار خواهد گرفت یا اولویت را بر  رفع فوری مشکلات و انتصاب نفرات تخصصی و متعهد قرار خواهد داد.

پیش از این نیز اخباری از اعمال نفوذ شخصی به نام قاسم مکارم از اعضای ستاد رستم قاسمی در انتصاب های کلیدی در این وزارت خانه منتشر شد که هنوز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی نسبت به صحت و سقم آن واکنش رسمی نشان نداده است. 

پایان/

۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 15516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      2 0
      وزارت میراث هم به همین منوال است
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      7 0
      این دولت از اول معلوم بود فامیلی نه ارزشی و لیاقتی
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      1 6
      این خبرهای سفارشی را لطفاً به خورد مردم ندهید هیچ فرقی بین این دو پست وجود نداره احیانا موقعیت مدیر فعلی شهر جدید به خطر افتاده دوست به دامن خبری شده
    • روح الله IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      6 0
      تازه کجا هاشو دیدی
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      3 0
      کل پستهای ای دوره زدو بندی و به دوراز عقلانیت و دوراندیشی است
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      رستم قاسمی زمانی که در دوره احمدی نژاد وزیر نفت بود و دوران طلایی افزایش قیمت نفت که تا 140 دلار رسید بدترین دوران وزراتخانه از نطر انچاکم پروزهای وزراتخانه بود که تقریبا هیج کار اساسی در آن دوره انجام نشد. حتی نتوانست یک فاز پارس جنوبی را به تولید برساند. پالایشگاه ستاره خلیج فارس که سال 1385 شروع هم شد را را نتوانست به تولید برساند و بعد در سال 1396 در دوره زنگنه به تولید رسید و از ضعیف ترین وزرای نفت بعد از انقلاب بود
    • رحمان شهابی رابری IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 1
      دراستان کرمان درچندسال اخیر تعدای ازنیروهای بی رتبه که دزمینه مسکن شهرساز مشغول بودند مردم زحمت کش که سال ها عمرشان بدون مسکن ما نده بودند اشخاصی درهیت مدیره پول های ازاین بیچارگان دریافت کردند وهیچ زمین مناسبی به قشر ستم دیده ندادند اگرهم جایی به کسی واگذارنمودند ذیع نفع بودند ازسال ۹۵ تاکنون درمسکن شهرسازی کرمان بی عدالتی حکم فرماست وکی جرآت حرف زدن دارد
    • لرستان دهدشت IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      باسلام لطفا درباره انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت راه نیز تحقیق کنید. ایشان تحصیلات فوق لیسانس و غیرمرتبط و از کارکنان دانشگاه لرستان است که هیچگونه سابقه تخصصی در حوزه راه و شهرسازی ندارد و تحصیلات ایشان هم غیرحقوقی می باشد. شما کتاب قانون جلوش بزارید از رو نمیتونه بخونه چگونه یک کارمند کارشناس عادی یه شبه میشود معاون وزیر... رزومه ای هم که داده اکثرش غیرمستند است میتونید از دانشگاه لرستان بپرسید. برای معاونت حقوقی باید حداقل دکترای حقوق و حداقل استاد دانشگاه یا وکیل یا مدیر با سابقه تخصصی انتخاب کرد.. مگه قحط الرجال است که یه کارمند کارشناس با تحصیلات غیرمرتبط را میگذارید معاون حقوقی وزیر..