عبدالباری عطوان: دور تازه پاسخ انصارلله به حکام سعودی در راه است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد مردم یمن پیش از این امپراتوری عثمانی و انگلیسی ها را در کشورشان زمینگیر کرده بودند و اکنون نوبت به عربستان سعودی رسیده است، حال ریاض باید منتظر حملات تازه انصارالله باشد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» درباره احتمال ادامه جنگ در یمن در سال آینده میلادی گفت این جنگ در سال جدید میلادی هم ادامه خواهد یافت. هنگام آغاز این جنگ هم گفته بودیم که این جنگ به درازا خواهد کشید. یمنی ها هنگامی که عصبانی شوند عصبانیت آنها فروکش نخواهد کرد. آنها پیش از این امپراتوری عثمانی و امپراتوری انگلیس را در یمن زمین گیر کردند و اکنون هم اصول و قواعد درگیری در این جنگ تغییر کرده است.

وی افزود: به نظر من یمنی ها در واکنش به حمله های هوایی عربستان، در روزهای آینده ریاض، خمس المشیط، جازان، طائف، جده، عسیر و... را هدف قرار خواهند داد.

عطوان اعتقاد دارد: قواعد درگیری به این دلیل تغییر کرده است که هیچ چشم انداز سیاسی برای پایان دادن به این جنگ وجود ندارد. همه راه حل های سیاسی به بن بست رسیده است. نیروهای انصارالله پاسخ حمله های عربستان را در مرزهای جنوبی این کشور خواهند داد. عربستانی ها هیچ مهارتی در جنگ زمینی ندارند و تنها حمله هوایی انجام می دهند. انصارالله درس صبر و مقاومت را از همپیمانان ایرانی خود فراگرفته اند. آنان به تدریج مارب را محاصره کردند تا اینکه این شهر را به کنترل خود در آوردند.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: موضوع دیگر این است که احتمال دارد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به پادشاهی برسد. زمینه برای رسیدن وی به پادشاهی فراهم شده است. از نشانه های این اتفاق آن است که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس به طور کلی غایب بود و محمد بن سلمان در این نشست به گونه ای رفتار کرد که گویا او پادشاه واقعی عربستان است.

پایان/

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 15521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =