خانه کارگر به حذف رانت کارفرماها اعتراض کرد

خانه کارگر در اقدامی عجیب به حذف رانت سنگین که باعث تقویت قدرت خرید کارگران می شود اعتراض کرد.

به گزارش تحریریه، خانه کارگر تحت سیطره علیرضا محجوب رئیس مادام العمر(از سال 1369 تاکنون)! در اقدامی عجیب به حذف رانت سنگین دلار 4200 تومانی که به سود کارفرماها و به زیان کارگران است و برچیده شدن آن باعث تقویت قدرت خرید کارگران می شود اعتراض کرد. 

این تشکل سیاسی در بیانیه ای تند علیه دولت سیزدهم نوشت: در پس چهره به ظاهر زیبای این پدیده اقتصادی یک خوی ویرانگر وجود دارد که می تواند تا سال ها تلخی یک امید واهی به نجات از شرایط بد اقتصادی را بر کام یک ملت بنشاند.

طبق ادعای این تشکل، حذف ارز۴۲۰۰تومانی به گرانی کالا ها و خدمات دامن می زند و یارانه دولت، توزیع فقر میان ایرانیان است.

این ادعاهای عجیب در ایران درباره توزیع فقر با یارانه نقدی در کنار این واقعیت بدیهی که تمام کشورهای دنیا به مردم خود؛ باتوجه به دلایل مختلف مانند همه گیری ویروس کرونا؛ یارانه نقدی می دهند و هرگز رانت های غیرقابل نظارت ذیل نظام چندنرخی تعریف نمی کنند، نشان می دهد که فهم کارشناسی نخبگان داخلی پایین است و با استفاده از این ناآگاهی، تشکل های سیاسی به اسم حمایت از کارگران باعث می شوند رانت های سیستماتیک در اقتصاد کشور جاگذاری و تثبیت شود. 

ادعای مضحک گرانی کالاها با حذف دلار 4200 تومانی درحالی مطرح می شود که از زمان تعریف دلار 4200 تومانی تاکنون؛ چنانکه میز اقتصاد تحریریه پیش بینی کرده بود؛ رکورد تورم 70 ساله کشور شکسته شده و تا زمانی که این بمب مخرب خنثی نشود شاهد آرامش در بازارها و افزایش قدرت خرید کارگران ایرانی نخواهیم بود. 

میز اقتصاد تحریریه پیشنهاد می کند با هدف حفظ قدرت خرید کارگران ایرانی برای تعریف حداقل دستمزد از دلار و سبدی از ارزهای خارجی به عنوان مبنای کف دستمزد پرداختی استفاده شود. 

انتظار می رود با تعریف یارانه نقدی به جای رانت دلار 4200 تومانی در مجلس شورای اسلامی شاهد بهبود سفره کارگران ایرانی باشیم. 

پایان/


 

۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 15588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      لطفاً فقط خبر را انتشار دهید تفسیرش با ما
    • مهندس غنی پور IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      سلام دلار چند نرخی پس از انقلاب اسلامی همواره محل دزدی اهالی نزدیک قدرت که عمان صاحبان رانت هستند بوده است و تا زمانیکه ارز یکسان سازی نگردد بلای رانت و تورم از جان مردم دست بردار نیست