مدیر مقتدر رئیسی کار دولت و مجلس را راحت کرد

مدیر شجاع رئیسی در دوران محافظه کاری و ایراد سخنان متناقض و بی مبنا کار دولت و مجلس را با صراحت و اقتدار خود راحت کرد.

به گزارش تحریریه، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، در دوران محافظه کاری و ایراد سخنان متناقض و بی مبنا از طرف برخی وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کار دولت و مجلس را با صراحت و اقتدار خود درباره حذف رانت بزرگ دلار 4200 تومانی راحت کرد.

میرکاظمی درباره وضعیت یارانه‌ها در سال آینده گفت: این مسائل تا پایان سال جاری باید تعیین تکلیف شود، طبق قانون دیگر نمی‌توانیم ارز 4200 را داشته باشیم و می‌توانیم از این پس با ریال حمایت‌های خود را انجام دهیم یعنی دیگر ارز 2 نرخی در بازار وجود نخواهد داشت. اگر بخواهیم یارانه‌ای به کالایی تخصیص دهیم به صورت ریالی خواهد بود و به ذی‌نفع نهایی و مردم پرداخت می‌شود زیرا تمامی مسائل حاکی از آن است، یارانه‌ای که از طریق دو نرخی کردن ارز پرداخت می‌شد، در سفره مردم قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه از این آسیب‌شناسی به مسیری رسیدیم که جهت‌گیری‌های دولت و مجلس باید به چه شکلی در سال آینده باشد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین محورها کنترل تورم است که ریشه های تورم شناسایی و دقیقا هدف‌گیری شده است و مشخص شده که کنترل منابع و مصارف کشور نباید منجر به استقراض از بانک مرکزی شود و از سوی دیگر برای ایجاد انضباط بانکی شورای پول و اعتبار مکلف شده و دولت برای آنها دیگر تکلیفی مشخص نمی‌کند.

با اینکه همه نخبگان سیاسی و مدیران کشور به آمار و اطلاعات دسترسی دارند و به خوبی می دانند که دلار 4200 تومانی باعث گرانتر شدن کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی شده است، اما متاسفانه با اتخاذ رویه های بی معنی و عوامفریبانه شاهد اظهارات متناقض و ایراد سخنان دو پهلو هستیم.

پایان/

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 15612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      5 0
      امیدواریم فقط کسانی که سواددارندحرف بزنند
    • یه ایرانی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      0 0
      مردم همیشه در تمام برنامه های شما متضرر بوده اند...ذینفع کیا بودن؟؟؟!!!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      0 0
      درود آقای میرکاظمی خود شما در دولت بودید میدانید اوضاع کشور را نهجل ندارد موضوع عوامفریبانه پ دو پهلو حرف زدن همه دولتها بوده است. از جائی ناراحت و نگران هستم کشو ر پس از مدتها نام جمهوری اسلامی را یدک میکشد الحمدولله با نام اسلام هر کاری میخواستند و میتوانستند کردند .اگر صدا از کس در میآمد با فریاد وا اسلاما همه بخور بخور ها فراموش ش .خدا برکت دهد اسلام را با آموزش الفبا چگونه دزدیدن با نامهای مختلف را به اسلام خودشان یاد دادند و میدادند احتمالا ادامه خواهد داشت. وگرنه اسلامیکه خداوندش به پیغمبر راستینش شفارش کند نباید همه دزد و شارلاتان باشند.