کم شدن سهمیه ارز مسافرتی صحت دارد؟

رئیس کانون صرافان ایران اعلام کرد خبرهای منتشر شده در رابطه با کم شدن سهمیه ارز مسافرتی، صحت ندارد.

به گزارش تحریریه، با توجه به انتشار خبری مبنی بر کاهش سهمیه ارز مسافرتی در بخشنامه ابلاغی به صرافی ها، به گفته رئیس کانون صرافان، این موضوع مورد تایید ما نیست.کشورهایی که از لحاظ جغرافیایی فاصله کمتری با ایران دارند هزینه‌های کمتری را پرداخت می‌کنند که در گذشته هم همین قوانین وجود داشت. تنها کشوری که سهمیه ارزی آن کاهش پیدا کرده مربوط به ترکیه است، که یکبار در سال ۳۰۰ یورو پرداخت می‌شود. براساس بخشنامه جدیدی که به صرافی‌ها ابلاغ شده است. سهمیه ارزی کشورهای زیارتی ۱۰۰ یورو است که حتی صرافی‌ها برای کشور عراق می‌توانند ۳۰۰ یورو پرداخت کنند.​​

براساس بخشنامه جدید تخصیص ارز به ۲۵ گروه، مواردی مانند مسافرتی، هزینه برگزاری همایش‌های بین المللی و اعطای جوایز جشنواره‌ها و مسابقات، هزینه انجام آزمایش‌های علمی و فنی، انتشار آگهی در خارج از کشور، شرکت در دوره‌های آموزشی و پژوهشی خارج از کشور و ثبت نام و شرکت در امتحانات علمی و تخصصی ذکر نشده اند.

کم شدن سهمیه ارز مسافرتی صحت ندارد

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بخشنامه پیشین ارز مسافرتی با مبلغ ۲۲۰۰ یورو ثبت شده است، اما در این بخشنامه این بند ذکر نشده و معیار تخصیص سهمیه به داشتن ویزا تغییر پیدا کرده است.

منبع: برنا

پایان/

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 15629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =