اینستاگرام به وزیر ارتباطات ایران هم رحم نکرد

وزیر ارتباطات با ارسال نامه‌ای برای مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام از آن‌ها درخواست کرد که به سانسور گسترده کاربران ایرانی پایان دهند.

به گزارش تحریریه، عیسی زارع پور،‌ وزیر ارتباطات کشور در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، پستی را با عکسی از این شهید در اینستاگرام منتشر کرد. او در این پست به تناقض عجیب بین واقعیت و ادعای صاحبان پلتفرم‌های بین‌المللی درباره حقوق کاربران،‌ اشاره کرده است.

زارع پور ادامه داد که آن‌ها ادعا می‌کنند که طبق قوانین بین المللی باید به حقوق کاربران احترام گذاشته شود و تمام افراد آزادی بیان داشته باشند، اما خودشان با سیاست‌های ضد ایرانی که از اسرائیل و آمریکا نشأت می‌گیرد، مطالب کاربران ایرانی را سانسور و حذف می‌کنند.

وزیر ارتباطات کشور در ادامه بیان کرد که این رفتار غیرقانونی بوده و علاوه‌بر این از نظر اخلاقی نیز ناپسند است، نمونه‌ای از آن را می توان در حذف مطالب مربوط به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد،‌ فرمانده‌ای که بساط داعش را از خاورمیانه برچید و همه آن را به اخلاق و جوانمردی می‌شناسند.

وی ادامه داد که به عقیده من سکوت در برابر این بی عدالتی جایز نیست، از این رو از مدیر کل حقوقی وزارت ارتباطات تقاضا کردم که با ارسال نامه‌ای برای مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام، از آن‌ها بخواهند که این سانسور گسترده را کنار بگذارند و در راستای جبران حقوق پایمال شده کاربران علاقه مند به سردار دل‌ها قدم بردارند.

زارع پور عنوان کرد که این نامه امروز فرستاده شده و هم‌اکنون منتظر هستیم تا دریافت کنندگان جواب بدهند. متن نامه در سایت وزارت ارتباطات قابل رؤیت است.

مطابق با جدیدترین گزارش‌ها، اینستاگرام این پست وزیر ارتباطات را که با عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شده بود، حذف کرد. به همین دلیل وی مجددا پستی را با عکس دیگری منتشر کرد.

منبع: گجت نیوز

پایان/

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 15631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      راه حل تحریم اینستا و تمام پلتفرمهای اینچنینی است و جایگزینی آنها با پلتفرم های ایرانی