دانشمندی که تست سریع کرونای آنرا تایید نکردند

دانشمندی که تست سریع و ارزان برای تشخیص ویروس کرونا ساخته بود به دلیل عدم تایید نتوانست اختراع خود را به بازار عرضه کند.

به گزارش تحریریه، ایالات متحده در بحبوحه افزایش سویه جدید اومیکرون با کمبود تست ‌های سریع شناسایی کووید 19 مواجه است، حتی با وجود اینکه بسیاری از مدل ‌های تست سریع خانگی ارزان قیمت برای توزیع آماده شده ‌اند اما سازمان غذا و داروی ایالات متحده آنان را تایید نکرده است.

یکی از دانشمندان به نام «ایرنه بوش» که تحصیلکرده  هاروارد است در مارس 2020 یک کیت آزمایش سریع را برای تایید به سازمان غذا و دارو ارائه کرد، حتی کارخانه‌ ای برای تولید این کیت ها آماده بود. بوش بر این باور است که رد این کیت ها توسط سازمان غذا و دارو ناشی از استانداردهای نامشخصی بود که توسط دولت در اوایل بیماری همه گیر تنظیم شد. او می گوید تایید کیت های آزمایشی مانند آنچه وی تولید کرد، می توانست جان انسان ها را نجات دهد. در ادامه مصاحبه «امی گودمن»  با ایرنه بوش آمده است؛

گودمن: ابتدا توضیحاتی درباره آنچه اتفاق افتاد ارائه دهید؟

بوش: پیشتر، گروهی از دانشمندان برای حدود 10 سال آزمایش ‌های آنتی ژن بسیار مشابه دیگری را درباره دیگر بیماری ‌های ویروسی انجام داده بودند، بنابراین ما طبق اطلاعات و دانشی که از آن تحقیقات داشتیم، وارد موضوع بیماری کووید شدیم. تا آوریل ما یک آزمایش انجام داده بودیم. در ماه جولای اما نخستین آزمایش بالینی خود را در ایالات متحده به پایان رساندیم و در واقع، این اولین ارسال درخواست به  سازمان غذا و دارو بود.

پس از مدت کوتاهی از ارائه داده ‌ها اما متوجه شدیم که کسب همه استانداردها واقعا سخت است. البته همه موافقند که تست های با استاندارد بالا تایید شوند اما این کیت آزمایش عالی بود و می توانست طبق استانداردهای 2021 تایید شود.

گودمن: لازم به یادآوری است که دولت ایالات متحده در همان ابتدا آزمایشی هایی را مورد  تایید قرار داده بود که جواب آنها اغلب اشتباه بود. 

بوش:  این دو آزمایش کاملا با یکدیگر متفاوت بودند. آنها اشتباه می کردند زیرا از آزمایش  PCR استفاده می کردند که یک آزمایش مولکولی است نه آزمایش آنتی ژنی.

گودمن: چرا تست شما را رد کردند و چند آزمایش می توانستید انجام دهید. کیت های تست شما چطور می توانست این کمبود گسترده را جبران کند؟

بوش: مشکلی در تعداد کیت هایی که می توانستیم تولید کنیم وجود نداشت. دستگاهی که این کیت های آزمایش‌ را می‌ سازد می‌تواند در هفته میلیون ‌ها کیت تولید کند. تولیدکنندگان واقعا خوبی وجود داشت که این آزمایش ها را برای ایالات متحده بسازد.

از طرف دیگر، برای تشخیص با تست PCR، دقت و حساسیت فوق العاده زیادی لازم است. در حالی که برای آزمایش ‌های آنتی‌ژن، اینگونه نیست و تقریبا هر روز، هر زمان در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد و همچنین تقریبا همه افراد می توانند آن را به کار بگیرند. این سه موردی است که روزی «آنتونی فائوچی» مشاور «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا به آن اشاره کرد و طبق آن گفت: ما همه‌گیری را کنترل می‌کنیم، آزمایش آنتی‌ ژن اگر به طور مکرر از آنها استفاده کنید کارساز خواهد بود. بنابراین، اساسا موضوع همین بود. هیچ دستورالعملی در سال 2020 برای استفاده از آزمایش های آنتی ژن وجود نداشت. بنابراین آزمایش های آنتی ژن می توانند مزیت های خیلی بیشتری نسبت به PCR داشته باشند.

پایان/

۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 15664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =