سهم بزرگترین خودروساز جهان از بازار فرانسه

سهم بزرگترین خودروساز جهان از بازار فرانسه نشان می دهد که منطق خاصی در حفاظت از بازار داخلی در بین کشورهای صنعتی حاکم است.

به گزارش تحریریه، سهم بزرگترین خودروساز جهان یعنی شرکت آلمانی فولکس واگن از بازار فرانسه نشان می دهد که منطق خاصی در حفاظت از بازار داخلی در بین کشورهای صنعتی که همه آنها عضو سازمان تجارت جهانی(WTO) هستند حاکم است. 

فولکس واگن که با چندین شرکت زیرمجموعه بزرگترین خودروساز جهان است؛ نه پرفروش ترین برند زیرا این عنوان به شرکت ژاپنی تویوتا تعلق دارد؛ تنها توانسته است 7.5 درصد از بازار فرانسه را در اختیار بگیرد که باتوجه به ضعف شرکت های فرانسوی در تولید خودروهای مرغوب عجیب به نظر می رسد. 

شرکت های پژو با 17.5 درصد، رنو با 15.8 درصد و سیتروئن با 11.5 درصد سه شرکت اول در تسخیر بازار خودرو فرانسه به شمار می روند. شرکت داچیا از زیرمجموعه های رنو نیز 5.8 درصد از بازار خودرو فرانسه را در اختیار دارد که برخی محصولات آن مانند ال 90 به بازار ایران راه یافته است. 

باتوجه به اینکه فولکس واگن نیز به تولید خودروهای بالنسبه ارزان مشغول است، می توان گفت که مردم فرانسه بیشترین خرید خود را از بین برندهای ارزان قیمت انجام می دهند که عملا 50 درصد از مردم این کشور را شامل می شود. 

پایان/

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 15669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =